Kolporter chce mieć 150-160 sklepów Dobry Wybór do końca roku

Autor: portalspozywczy.pl 11 czerwca 2013 20:21

Kolporter chce mieć 150-160 sklepów Dobry Wybór do końca roku

Kolporter planuje mocną rozbudowę całej swojej sieci detalicznej. W planach na 2013 rok ma podpisanie ok. 70 umów najmu powierzchni handlowej. Grupa planuje podwoić w tym roku liczbę sklepów swojej sieci spożywczej „Dobry Wybór" do ok. 150-160. Na koniec ubiegłego roku grupa miała ok. 80 sklepów spożywczych.

- Jeśli chodzi o "Dobry Wybór", to jest to sieć, którą budujemy od dwóch lat i jest to druga odnoga departamentu sieci własnej, czyli sieci Kolportera. W tamtym roku powstało 60 sklepów, a dwa lata wcześniej dwadzieścia parę. Mamy plany, żeby w tym roku tę sieć podwoić. Do końca ubiegłego roku miało być tych sklepów 80, a na koniec tego roku ma być ich ok. 150-160, ale wszystko jest oczywiście uzależnione od procesu podpisywania umów najmu i procedur związanych z uruchamianiem sklepów spożywczych - powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Brzeziński, dyrektor pionu inwestycji Kolportera.

- Obecnie podpisaliśmy już i uruchamiamy ok. 20 sklepów, większość w lokalizacjach osiedlowych oraz przy głównych ulicach miasta z generatorami ruchu w postaci przystanków komunikacji czy instytucji publicznych- dodał.

Powiedział, że w przypadku lokalizacji na dużych osiedlach, zwłaszcza deweloperskich, na początku roku jest spory zastój w rozmowach ze względu na zastój budowlany i większy ruch zaczyna się dopiero w lutym-marcu. Obecnie grupa podpisuje około 6-7 umów najmu miesięcznie.

- W związku z tym, że na uruchomienie sklepu spożywczego niezbędne są różne pozwolenia np. SANEPIDu, czy pozwolenie na alkohol itp., to taka inwestycja powstaje najczęściej w terminie miesiąc do półtora od podpisania umowy- wyjaśnił.

Powiedział również, że Kolporter ma podpisanych też ok. 10-15 umów inwestycji deweloperskich, które jeszcze nie powstały lub nie ma odbiorów budowlanych, a które będą zakończone i odebrane pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.

Brzeziński powiedział też,  że w ramach sieci spożywczej Kolporter chce w tej chwili skupić się na trzech dużych ośrodkach - Warszawie, Krakowie oraz Śląsku.

- Na początku skupialiśmy się na całej Polsce, a teraz trochę to rozgraniczyliśmy i rozbudowujemy się w trzech ośrodkach. Pierwszym ośrodkiem jest Warszawa ze względu na potencjał, ilość nowych osiedli i potencjalnych klientów. Drugim ośrodkiem jest Kraków,  blisko Kielc, linii Kraków-Warszawa, blisko naszej siedziby i magazynów logistycznych - powiedział.

- Trzecim ośrodkiem jest cały Śląsk, czyli Dolny i Górny Śląsk. Tam podpisujemy ok. 50 proc. umów - dodał.

Kolporter planuje podpisać w tym roku ok. 70 umów na najem powierzchni handlowej dla saloników prasowych. Spółka ma też 20 już podpisanych umów, których otwarcia nastąpią w latach 2014-2016. - W bieżącym roku mamy do podpisania 70 umów. Koncentrujemy się nie tylko na galeriach handlowych, ale też na lokalizacjach ulicznych, osiedlowych czyli rozwijamy się w wielu kanałach, a nie tylko saloniki prasowe - powiedziała w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Edyta Korbińska, pełnomocnik ds. rozwoju sieci własnej Kolportera.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane