Kolporter na WKG: Nie walczmy z konkurencją, walczmy o klienta

Autor: dlahandlu.pl 23 września 2016 17:40

- Nasi bezpośredni konkurenci rywalizują z nami o lokalizacje – w galeriach handlowych, na lotniskach czy w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Tu geografia nie gra roli, ale jako menedżer borykam się także z problemami rynku wschodniego.  Moje spojrzenie na tę kwestię jest takie: nie walczmy z konkurencją, bo jej nie zatrzymamy, zacznijmy walczyć o klienta. To zadanie dla przedsiębiorców oraz samorządów i stowarzyszeń kupieckich - mówił Robert Szczepaniak, doradca zarządu Kolportera ds. marketingu strategicznego podczas debaty "Polska Wschodnia - El Dorado dla regionalnych firm handlowych", która odbyła się na III Wschodnim Kongresie Gospodarczym w Białymstoku.

- Paradoksalnie jesteśmy w dobrej sytuacji. Globalizacja wytworzyła w konsumentach potrzebę autonomii, niezależności. Powstaje trend powrotu do tego co bliskie, lokalne. Duże, zagraniczne koncerny nie przez przypadek mówią o polskich towarach i podkreślają swoje związki z polskim rynkiem. Dlatego firmy z polskim kapitałem powinny zawiązać inicjatywę, która będzie promować nas jako polskich przedsiębiorców i kupowanie w firmach lokalnych. Popyt na taki sposób robienia zakupów w Europie Zachodniej już funkcjonuje u nas się dopiero się zaczyna. Trzeba to wykorzystać. Wyjdźmy z inicjatywą kreowania mody na kupowanie w lokalnych firmach - mówił Robert Szczepaniak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11170

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane