Kolporter o skutkach podatku: Bylibyśmy zmuszeni do restrukturyzacji sieci

Autor: dlahandlu.pl 18 lutego 2016 13:53

– Nowa ustawa o podatku od sprzedaży detalicznej może stanowić poważny problem nie tylko dla sieci franczyzowych, ale także tysięcy małych i mikro przedsiębiorców działających w ramach systemów partnerskich i ajencyjnych – uważają przedstawiciele Kolportera.

Zarząd spółki skierował we wtorek do ministra finansów, Parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego oraz wszystkich posłów i senatorów z regionu świętokrzyskiego pismo, w którym prezentuje swoje stanowisko wobec wspomnianej ustawy.

– Z ulgą przyjęliśmy informację, że pierwotny projekt ustawy będzie modyfikowany – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Chcemy jednocześnie zwrócić uwagę na problem przedsiębiorców skupionych w sieciach partnerskich i ajencyjnych. Te systemy są szczególnie popularne w sieciach mikro punktów handlowych, takich jak np. kioski czy saloniki prasowe. Dlatego zdecydowaliśmy się zabrać głos w dyskusji na temat kształtu nowej ustawy i zaprezentować nasze stanowisko.

W piśmie skierowanym do parlamentarzystów i ministra finansów spółka zwraca uwagę na istnienie w polskim handlu – oprócz klasycznego systemu franczyzowego – systemów partnerskich i ajencyjnych. W tego typu systemach funkcjonuje m.in. większość kiosków i saloników w Polsce. Działają najczęściej w ramach zorganizowanych sieci.

– Taka organizacja sprzedaży pozwala zminimalizować trudne warunki funkcjonowania w tym segmencie rynku. Nasz partner po podpisaniu z nami umowy cywilnoprawnej otrzymuje w pełni przygotowany i zatowarowany punkt sprzedaży. Jest przez nas szkolony i wspierany podczas całej działalności. Model ten znacznie ułatwia start i minimalizuje ryzyko prowadzonego biznesu. W naszym przekonaniu przyczynia się to do rozwoju polskiej przedsiębiorczości – dodaje Dariusz Materek.  

Zgodnie z projektem ustawy kioski i saloniki funkcjonujące w ramach zorganizowanych sieci zostałyby objęte nowym podatkiem od sprzedaży. Jak wyliczyli przedstawiciele Kolportera, jego wysokości wyniosłaby ok. 1%. A średnia rentowność punktów sprzedaży typu kiosk czy salonik prasowy oscyluje na poziomie ok. 0,5% i z roku na rok maleje. Wpływają na to m. in. światowe trendy spadku spożycia papierosów, sprzedaży doładowań prepaid itd. Gdyby ustawa została przyjęta w swojej pierwotnej formie, spowodowałaby zamknięcie tysięcy najmniejszych punktów sprzedaży.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane