Kolporter rośnie w siłę i zwiększa przewagę na Ruchem

Autor: Rzeczpsopolita 4 lipca 2012 09:11

Różnica w udziałach w rynku między dwiema największymi firmami kolporterskimi rośnie na korzyść Kolportera. Z najnowszego zestawienia Izby Wydawców Prasy wynika, że różnica w rynkowych udziałach między Kolporterem i Ruchem pogłębiła się i sięga już prawie 12 pkt proc. - podaje "Rzeczpospolita".

Najnowsze dane wykazują, że kielecki Kolporter rozwozi już 46 proc. egzemplarzy prasy w Polsce, a drugi w zestawieniu Ruch: 34,4 proc., choć jeszcze rok wcześniej dystrybuował prawie 37 proc. (udział Kolportera sięgał wtedy ok. 44 proc.). Grzegorz Maciągowski, rzecznik Kolportera, upatruje przyczyn wzrostu udziałów Kolportera w rynku w dobrym działaniu narzędzi wspierających sprzedaż - pisze "Rz".

W Ruchu zmalała liczba obsługiwanych punktów. Rok wcześniej było ich 26 tys., teraz 22,7 tys., podczas gdy w Kolporterze ta liczba była stabilna (27,2 tys.). Jak mówi "Rz" Paweł Szymański, prezes Ruchu, firma, zmniejszając liczbę odbiorców, koncentruje się na najlepszych lokalizacjach sprzedażowych, co ma służyć zwiększeniu rentowności operacyjnej.
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • sprzedawca prasy 2012-07-11 17:01:51

    Nie jest tak różowo w totalu , chaos w Ruchu i wojna z Bauerem spowodowała naturalnie to o czym napisano . Ale likwidacja w Kolporterze części oddziałów terenowych i zrzucenie obsługi kontrahentów ze zlikwidowanych oddziałów na pozostałe przyniosła obniżenie jakości kolportażu skutkujące spadkiem sprzedaży , notoryczne są niezgodności i braki , skutkiem obciążenia pozostałego personelu jest też brak analiz sprzedaży , robi to system co powoduje że często nie dostaje się sprzedawanych tytułów . To ginie zapewne w tych optymistycznych danych a kasa ucieka . Co do FMCG z kolei to nawet przedstawiciela do tej pory nie widziałem , Kolporter nie ma też elektronicznej wersji hurtowni , ani panela klienta dla tytułów prasowych , a to oznacza kolejne utracone zyski . Tylko dlatego że w Ruchu jest taka zawierucha ten wynik , jakby była prężna konkurencja nie byłoby tak pięknie .A wystarczyłoby żeby jedna z tych dwóch firm odpaliła elektroniczną hurtownię , panel do zamawiania tytułów , w tym archiwalnych ( czego o dziwo nie mają obie firmy ) , wzbogaciła ofertę nie tylko o kolejne batoniki ale o szeroko rozumiane multimedia , płyty cd itd i pozamiatane , a tak to takie dane to czysty PR dla napawania się firmy sukcesami , nie widać wtedy potknięć . nie wspomnę że Kolporter miał swój niezły sklep internetowy ,ale oddał pole a teraz Ruch ma kupić Merlina , jak to zrobi i się ogarnie po tej rewolucji jaką zrobili zacznie się ostra walka , którą Kolporter może wygrać jak wykorzysta możliwości , jak na razie skupia się na klopsikach , a te dane są naturalnym efektem tego co się zadziało. Dziwi mnie że przez tyle lat Kolporter nie umocnił swojej siły , szczególnie w sferze oferty i systemu , a korzystał na słabości i skostnieniu Ruchu . Wiele do zrobienia jest w kanale prasowym(totalną aberracją był brak kolekcji De Agostini przez jakiś czas) , nie jest wcale konkurencyjny hurt FMCG , z prywatnej hurtowni mam przedstawiciela co drugi dzień a w innej mam panel klienta , w tej materii obie firmy są w tyle . Życzę Kolporterowi sukcesu ale nie załatwią tego publikowane dane a rzeczywiste sukcesy i właściwe zarządzanie , jak słyszę że w Kielcach nie widzą zapotrzebowania na archiwalne tytuły a klienci pytają o coś bez przerwy to mnie krew zalewa , bo ja tracę kasę . Kolporter tez traci tylko o tym nie wie...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane