Kolporter rośnie w siłę i zwiększa przewagę na Ruchem

Autor: Rzeczpsopolita 4 lipca 2012 09:11

Różnica w udziałach w rynku między dwiema największymi firmami kolporterskimi rośnie na korzyść Kolportera. Z najnowszego zestawienia Izby Wydawców Prasy wynika, że różnica w rynkowych udziałach między Kolporterem i Ruchem pogłębiła się i sięga już prawie 12 pkt proc. - podaje "Rzeczpospolita".

Najnowsze dane wykazują, że kielecki Kolporter rozwozi już 46 proc. egzemplarzy prasy w Polsce, a drugi w zestawieniu Ruch: 34,4 proc., choć jeszcze rok wcześniej dystrybuował prawie 37 proc. (udział Kolportera sięgał wtedy ok. 44 proc.). Grzegorz Maciągowski, rzecznik Kolportera, upatruje przyczyn wzrostu udziałów Kolportera w rynku w dobrym działaniu narzędzi wspierających sprzedaż - pisze "Rz".

W Ruchu zmalała liczba obsługiwanych punktów. Rok wcześniej było ich 26 tys., teraz 22,7 tys., podczas gdy w Kolporterze ta liczba była stabilna (27,2 tys.). Jak mówi "Rz" Paweł Szymański, prezes Ruchu, firma, zmniejszając liczbę odbiorców, koncentruje się na najlepszych lokalizacjach sprzedażowych, co ma służyć zwiększeniu rentowności operacyjnej.
  • sprzedawca prasy 2012-07-11 17:01:51

    Nie jest tak różowo w totalu , chaos w Ruchu i wojna z Bauerem spowodowała naturalnie to o czym napisano . Ale likwidacja w Kolporterze części oddziałów terenowych i zrzucenie obsługi kontrahentów ze zlikwidowanych oddziałów na pozostałe przyniosła obniżenie jakości kolportażu skutkujące spadkiem sprzedaży , notoryczne są niezgodności i braki , skutkiem obciążenia pozostałego personelu jest też brak analiz sprzedaży , robi to system co powoduje że często nie dostaje się sprzedawanych tytułów . To ginie zapewne w tych optymistycznych danych a kasa ucieka . Co do FMCG z kolei to nawet przedstawiciela do tej pory nie widziałem , Kolporter nie ma też elektronicznej wersji hurtowni , ani panela klienta dla tytułów prasowych , a to oznacza kolejne utracone zyski . Tylko dlatego że w Ruchu jest taka zawierucha ten wynik , jakby była prężna konkurencja nie byłoby tak pięknie .A wystarczyłoby żeby jedna z tych dwóch firm odpaliła elektroniczną hurtownię , panel do zamawiania tytułów , w tym archiwalnych ( czego o dziwo nie mają obie firmy ) , wzbogaciła ofertę nie tylko o kolejne batoniki ale o szeroko rozumiane multimedia , płyty cd itd i pozamiatane , a tak to takie dane to czysty PR dla napawania się firmy sukcesami , nie widać wtedy potknięć . nie wspomnę że Kolporter miał swój niezły sklep internetowy ,ale oddał pole a teraz Ruch ma kupić Merlina , jak to zrobi i się ogarnie po tej rewolucji jaką zrobili zacznie się ostra walka , którą Kolporter może wygrać jak wykorzysta możliwości , jak na razie skupia się na klopsikach , a te dane są naturalnym efektem tego co się zadziało. Dziwi mnie że przez tyle lat Kolporter nie umocnił swojej siły , szczególnie w sferze oferty i systemu , a korzystał na słabości i skostnieniu Ruchu . Wiele do zrobienia jest w kanale prasowym(totalną aberracją był brak kolekcji De Agostini przez jakiś czas) , nie jest wcale konkurencyjny hurt FMCG , z prywatnej hurtowni mam przedstawiciela co drugi dzień a w innej mam panel klienta , w tej materii obie firmy są w tyle . Życzę Kolporterowi sukcesu ale nie załatwią tego publikowane dane a rzeczywiste sukcesy i właściwe zarządzanie , jak słyszę że w Kielcach nie widzą zapotrzebowania na archiwalne tytuły a klienci pytają o coś bez przerwy to mnie krew zalewa , bo ja tracę kasę . Kolporter tez traci tylko o tym nie wie...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane