Kolporter: Słodycze są trzecią najważniejszą grupą asortymentową

Autor: Nasz Kolporter, www.dlahandlu.pl 13 września 2013 09:30

Kolporter: Słodycze są trzecią najważniejszą grupą asortymentową

Słodycze są trzecią najważniejszą grupą asortymentową (po alkoholach i napojach bezalkoholowych) . Posiadanie szerokiego asortymentu daje gwarancję, że klienci w trakcie zakupów zainteresują się tymi produktami impulsowymi. Słodycze kupowane są najczęściej właśnie pod wpływem impulsu. Dotyczy to nie tylko dzieci, ale także dorosłych - podaje Nasz Kolporter.

Również Kolporter posiada słodycze w ofercie swoich sieci handlowych. Udział tej kategorii w obrocie, w niektórych punktach, sięga nawet 7 procent, przy czym sprzedaż zależy od formatu punktu handlowego oraz specyfiki miejsca, w którym on funkcjonuje.

 

W salonikach prasowych najlepiej sprzedają się gumy do żucia oraz batony różnych marek.

Jak podaje firma badawcza Nielsen, wartość polskiego rynku słodyczy wynosi 9,65 mld zł i w porównaniu z rokiem ubiegłym zwiększyła się o 6,8 proc. Największy wzrost wartości zanotowała kategoria „Ciastka i wafle", potem kategoria „Czekolada" i następne: „Gumy do żucia", „Chałwa i sezamki" oraz „Drażetki".

 

Na czym polega trudność w handlu słodyczami? Przede wszystkim na ich różnych terminach przydatności do spożycia, a także konieczności bardzo dobrej ekspozycji jako towaru impulsowego, najlepiej w strefie przykasowej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane