REKLAMA
REKLAMA

Konkurencję należy dobrze poznać

Autor: dlahandlu.pl 16 września 2010 10:50

W ramach Dni Dystrybucji na targach Polagra, Marcin Wojciechowski z Makro doradzał właścicielom sklepów, jak oceniać swoje mocne strony na rynku i starać się wygrać z konkurencją.

REKLAMA

Zdaniem eksperta jednym z ważniejszych zadań jest zidentyfikowanie otoczenia konkurencyjnego: w tym bezpośredniej konkurencji, jak i sklepów w innych formatach. Stwierdzenie jakie są ich zalety i wady i ich wykorzystanie do prowadzenia własnego biznesu. Poznanie asortymentu, cen, promocji, jakości obsługi i wyglądu sklepu konkurencyjnego pozwala na wychwycenie ich niedoskonałości i zbudowanie na tym przewagi swojego sklepu. Często jednak nie wystarczy dostrzec wad konkurentów. Trzeba o swojej przewadze poinformawać także klientów i przyciągnąć ich do swojej placówki.

Przewagę sklepu można budować zmieniając godziny otwarcia, modernizując wygląd sklepu, szkoląc personel, wprowadzając takie usługi jak: lotto, płatności kartą, doładowania telefonów, opłaty rachunków w kasie, programy lojalnościowe i karty rabatowe, a także dostawę do klienta, zamawianie dań cateringowych, itp.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA