Konsumenci chcą kupować mięso w sklepach specjalistycznych

Autor: dlahandlu.pl/pr 26 stycznia 2011 16:08

- Polska jest na wczesnym etapie budowy franczyzy. Szansą dla systemu w branży mięsnej jest fakt, że większość polskich konsumentów chce kupować mięso w sklepach specjalistycznych - uważa Krzysztof Badowski, partner zarządzający z Roland Berger Strategy Consultans.

Konsumenci chcą nie tylko kupować mięso i wędliny wysokiej jakości, lecz także w określonej „inscenizacji", sprzedawane przez fachowego, mogącego doradzić i wyjaśnić sprzedawcę. Konieczne jest zatem takie przeorganizowanie sprzedaży, by klienci byli zadowoleni.  

- Za franczyzą przemawia wyraźny rynkowy trend rozwoju kategorii mięsnych i świeżych. Franczyza wymaga jednak przedsiębiorczości i podejmowania ryzyka. Rozwój sieci poprzez franczyzę wymaga mniej kapitału niż w sieci własnej przy utrzymaniu standardów sieci. Dla sprzedawcy franczyza oznacza mniejszą niezależność, ale też mniejsze ryzyko i wsparcie merytoryczne - podkreślił Badowski.

- Rozwój franczyzowych sieci specjalistycznych sklepów mięsnych jest perspektywiczną drogą rozwoju dla firm mięsnych w Polsce. Już teraz pozwala sprostać oczekiwaniom konsumentów - dodaje Jarosław Olender, szef działu sprzedaży Cryovac Packaging Polska/Czechy/Słowacja w firmie Sealed Air.sprawdza się grupa. W naszym przypadku kapitał wiodący należy do czołowego producenta. We franczyzie istotne jest to, że franczyzodawca dba o sklepy, jest dobra rentowność, niezły spływ gotówki. To wszystko wygląda dużo lepiej niż w przypadku sklepów własnych - podkreślił Dunikowski.

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane