Konsumenci poszukują oliw z pierwszego tłoczenia

Autor: dlahandlu.pl 27 maja 2010 09:50

Najważniejsze produkty na rynku olejów i oliwy, obok oliwy z oliwek, to olej rzepakowy, słonecznikowy i sojowy.

- Nasze krajowe oleje rzepakowy i słonecznikowy sprzedają się na stabilnym poziomie. Jednak klienci stali się bardziej wybredni. Poszukują olejów z pierwszego tłoczenia. Są w stanie zapłacić za nie więcej, niż za butelkę bez tego napisu - informuje sprzedawczyni ze sklepu spożywczego w Milanówku.

Wśród opakowań olejów dominują litrowe opakowania - Przynajmniej co drugi kupowany olej miał pojemność 1 litra. Spada sprzedaż

opakowań małych - 0,5 litra. Sprzedaż największych utrzymuje się na podobnym poziomie od wielu miesięcy - zauważa sprzedawczyni.

Według analiz Nielsena pod względem preferowanych miejsc zakupu oleju dominują hipermarkety i supermarkety - w sumie generują prawie 66 proc. wartości sprzedaży. Pozostałe kanały (hipermarkety poniżej 2500 m2, średnie sklepy spożywcze (o powierzchni poniżej 100 m2) i małe sklepy spożywcze (których powierzchnia jest niższa niż 40 m2) także zanotowały dwucyfrowe wzrosty, jednak ich dynamika była niższa od dynamiki wzrostu całej kategorii, co wpłynęło na spadek udziałów tych typów sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane