Koszyk cen: Sklepy franczyzowe zaczynają deptać po piętach innym formatom

Autor: dlahandlu.pl 10 września 2015 10:35

Koszyk cen: Sklepy franczyzowe zaczynają deptać po piętach innym formatom fot. PTWP

Jak wynika z monitoringów cenowych dlahandlu.pl sklepy franczyzowe należące do dużych koncernów jak Lewiatan (Eurocash), Carrefour Express (Carrefour) i Freshmarket (Żabka) coraz śmielej wkraczają na teren, który do tej pory rezerwowały dla siebie sklepy wielkopowierzchniowe. W sieciach tych coraz częściej obowiązują bowiem promocje cenowe, identyczne z tymi znanymi z dużych formatów. Dodatkowo franczyzodawcy starają się ujednolicić ich wizerunek wyznaczając maksymalny poziom stosowanych cen. Wszystko to powoduje, że format ten przestaje odstawać w sposób znaczący od większych powierzchniowo konkurentów.

W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 270,83 zł w Lublinie do 305,66 zł w Warszawie. W połowie lipca ceny w Lewiatanie wahały się od 286,77 zł w Krakowie do 310,76 zł w Poznaniu. Oznacza to spadek cen o kilka/kilkanaście zł w zależności od lokalizacji. Daje to różnicę między miastami na poziomie 35 zł, w porównaniu do 24 zł przed miesiącem.

Franczyzowa sieć Carrefour Express na początku września zaproponował ceny od 285,32 zł w Lublinie do 313,16 zł w Warszawie. W połowie lipca notowaliśmy w tej sieci ceny od 273,97 w Lublinie do 322,52 zł w Trójmieście. Teraz różnica między sklepami z tym samym szyldem wynosi 27 zł względem ponad 48 zł miesiąc temu.

Sieć Freshmarket proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 302,57 zł na Górnym Śląsku do 330,53 zł w Bydgoszczy. W czasie poprzedniego monitoringu ceny we Freshmarkecie wahały się od 289,95 zł w Poznaniu do 340,54 zł we Wrocławiu (50,59 zł różnicy). Obecnie różnica stopniała do 28 zł.

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).


Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl w dniach 4-6 września 2015 r. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane