Liczba sklepów z alkoholami szybko rośnie

Autor: PAP/Puls Biznesu 20 lutego 2013 09:20

Mimo problemów małego handlu przybywa sklepów wyspecjalizowanych w sprzedaży trunków. W ciągu 2012 r. ich liczba zwiększyła się o 5 proc., a od 2009 r. o prawie 30 proc. - donosi "Puls Biznesu", powołując się na dane wywiadowi gospodarczej Bisnode Polska.

Jak wylicza "PB", to zarówno ekskluzywne salony z szeroką ofertą zagranicznych win, jak i klasyczne "monopolki".

I wszystkie są na celowniku firm tworzących alkoholowe sieci franczyzowe. Najwięcej placówek - 66 - ma sieć Planeta. Jej wiceszef Grzegorz Batko wskazuje, że wzrost liczy sklepów z alkoholami to reakcja małego handlu na ekspansję dyskontów.

Jak wyjaśnia Batko, rozwój ogólnospożywczych sieci powoduje, że małe punkty nie są w stanie utrzymać się na rynku z dotychczasową ofertą. Rozwiązaniem jest specjalizacja, która zmniejsza koszty i utrzymuje satysfakcjonujące obroty.

Podobnie jak Planeta, rozwój swej sieci planują też Alkohole Winoteka (teraz prawie 30 placówek).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane