PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Logistyka i horeca - to plan Makro na polski rynek

Autor: dlahandlu.pl 2 sierpnia 2017 12:19

Logistyka i horeca - to plan Makro na polski rynek fot. Makro

Sieć Makro postawiła w tym roku przede wszystkim na rozwój logistyki. Zgodnie z planem zaplecze magazynowe powiększy się aż o trzy obiekty. Ponadto, pod koniec zeszłego roku firma ogłosiła, że zainwestuje 100 mln zł w ciągu trzech lat w remonty swoich placówek. Na razie wyremontowana została tylko hala przy Al. Jerozolimskich w Warszawie.

Na koniec marca 2017 r. sieć Makro miała w Polsce 30 hal. Po serii zamknięć firma nie otwierała w 2017 r. nowych placówek w naszym kraju. 

Horeca na topie od kilku lat

W maju sieć poinformowała, że szef Roku” Gault&Millau 2016 Paweł Oszczyk dołączy do Makro Polska. Szef kuchni restauracji La Rotisserie od sierpnia objął stanowisko kierownika działu ds. grupy klientów horeca. W Makro Oszczyk jest odpowiedzialny za tworzenie, realizację i komunikację strategii oraz inicjatyw sprzedażowych dedykowanych określonym grupom klientów horeca. Od sierpnia br. będzie także dbać o rozpoznawanie potrzeb klientów i zapewnianie najwyższych standardów obsługi. Makro już jakiś czas temu postawiło na ofertę i usługi dla tego sektora i wydaje się, że stanowi on główny kierunek rozwoju sieci w Polsce.

"Trójki" wycofywane ze sprzedaży

W czerwcu podjęto decyzję o wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego (zarówno sygnowanych marką własną, jak i innymi markami) do 2025 roku. Jest to siódma w tym roku i dziewiąta w ogóle deklaracja sieci handlowej o wycofaniu jajek “trójek”.

Przeprowadzka do nowego centrum

Na początku maja MLP Group przekazało sieci nowy obiekt magazynowy o powierzchni 10,1 tys. mkw. zlokalizowany na terenie parku logistycznego MLP Pruszków II. Nowy obiekt jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, w tym system chłodnictwa oparty na technologii C02, zapewniające m.in. niskie zużycie energii oraz wysoki poziom ochrony środowiska naturalnego. Magazyn w okolicy Pruszkowa został wybudowany dla tej sieci jako jeden z trzech nowych centrów dystrybucji obsługujących klientów z sektora gastronomicznego. 
MLP Group przygotowuje jeszcze dla sieci Makro dwa obiekty magazynowe o łącznej powierzchni około 17,2 tys. mkw. Pierwszy z nich powstaje na Górnym Śląsku w okolicy Czeladzi, a jego powierzchnia wyniesie 8,6 tys. mkw. Drugi obiekt będzie zlokalizowany w pobliżu Wrocławia.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane