Małe, lokalne sklepy wpływają na większą sprzedaż regionalnych produktów

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 5 lipca 2012 14:07

Wyniki raportu „Polska 2030. Tu mieszkam, tu kupuję - Społeczności Jutra" pokazały pozytywny wpływ obecności małych sklepów na sprzedaż regionalnych produktów, aż 73% respondentów podziela to zdanie. Co więcej, aż 48% badanych twierdzi, że istnienie małych, lokalnych sklepów podnosi ekologiczne walory gminy.

- Lokalne sklepy są ważnymi centrami, bez których trudno sobie wyobrazić budowanie społeczności. Warto tworzyć zarówno większe jak i mniejsze enklawy, które po pierwsze pozwalają mieszkańcom się spotkać, co buduje społeczne więzi, po drugie jest to kwestia dostępności do świeżych, regionalnych produktów dla osób starszych czy rodzin z dziećmi. Mimo, że trudno zmierzyć faktycznie skutki obecności sklepów osiedlowych, to bez wątpienia ich obecność pozwala na rzadsze korzystanie z samochodu, który dla wielu osób wciąż jest głównym środkiem transportu do większych centrów handlowych położonych na przedmieściach miast. Sklepy osiedlowe zachęcają do robienia mniejszych zakupów, ale częściej, ponieważ ich bliskość uwalnia konsumentów od konieczności kupowania wielu produktów na raz. Władze gmin mając na względzie zdrowie swoich mieszkanek i mieszkańców i jakość środowiska, powinny wspierać lokalne sklepy i dbać o ich rozmieszczenie, tak by można było wybrać się do nich podczas spaceru - mówi Joanna Erbel, redaktorka magazynu MIASTA, aktywistka, doktorantka w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję".

Ekologicznych, regionalnych produktów w Polsce jest kilkaset. Każde województwo ma się czym pochwalić. Obecnie Polska posiada już ponad 30 produktów, które posiadają odpowiednie oznaczenia lub symbole tj.: chroniona nazwa pochodzenia (PDO), chronione oznaczenie geograficzne (PGI), gwarantowana tradycyjna specjalność (TSG).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane