PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Małe mieszkania Polaków i częste wizyty w sklepie napędzają rozwój Eurocashu

Autor: www.dlahandlu.pl 17 maja 2017 10:56

Wzrost Grupy Eurocash, która działa głównie na polskim rynku małych sklepów, jest napędzany poprzez demografię oraz zwyczaje zakupowe (duże znaczenie małych miejscowości, małe mieszkania - brak miejsca do magazynowania żywności oraz wysoka częstotliwość zakupów).

Według danych firmy Eurocash na wsi mieszka 40 proc. populacji Polski, w miastach o liczbie mieszkańców do 20 tys. 13 proc., w miastach 20-50 tys. mieszkańców 11 proc., w miastach 50-100 tys. 8 proc. a w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców 28 proc.

Polska wraz z Portugalią i Belgią plasuje się poniżej europejskiej średniej powierzchni użytkowej mieszkania (poniżej 90 mkw.).

Ponadto średnia miesięczna liczba wizyt w sklepie na gospodarstwo domowe w Polsce wynosi 12 w przypadku dyskontów, 5 hipermarketów, 7 supermarketów, 9 w sklepach małego formatu (convenience) oraz aż 13 w przypadku małych sklepów (pozostałe formaty).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane