Mali producenci liczą na handel tradycyjny

Autor: Wiadomości Handlowe 2 stycznia 2013 09:15

Wielcy odbiorcy detaliczni z reguły koncentrują się na najlepiej rotującym asortymencie i niechętnie przyjmują kolejne nowości. Jeśli handel tradycyjny zostanie zmarginalizowany, to mali i średni producenci zaczną padać jak muchy. Coraz częściej dociera do nich, że koncentrując się na handlu z wielkimi koncernami, sami zakładają sobie pętlę na szyję - piszą Wiadomości Handlowe.

Dopóki najwięksi odbiorcy z sektora handlu, przede wszystkim wielkie koncerny z kapitałem zagranicznym, stanowiły istotny, ale nie dominujący kanał zbytu dla małych producentów, ich sytuacja była stabilna - z reguły godzili się na wyśrubowane warunki narzucane przez największych graczy, chociaż często była to sprzedaż na granicy opłacalności. Wysokie obroty rekompensowały w jakimś stopniu niską rentowność, którą z kolei poprawiała mniejsza, ale bardziej opłacalna sprzedaż do odbiorców lokalnych.

Jednak w wyniku morderczej rywalizacji sieciowych dyskontów i hipermarketów z handlem tradycyjnym i ze sobą nawzajem, w ostatnich czasach coraz więcej producentów zmuszanych jest do zbliżania się do granicy opłacalności. Jednak prawdziwe zagrożenie polega na tym, że wielcy odbiorcy z reguły koncentrują się na najlepiej rotującym asortymencie i nie kupują od producentów wszystkich produkowanych przez nich towarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane