Mleko pasteryzowane nadal najczęściej kupowane w sklepach osiedlowych

Autor: portalspozywczy.pl 4 sierpnia 2010 11:05

W IV kwartale 2009 roku łączny udział hipermarketów, supermarketów i sklepów dyskontowych w strukturze rynku detalicznego mleka pasteryzowanego wyniósł 44,1%. Wzrost znaczenia placówek nowoczesnej dystrybucji jest szczególnie widoczny we wzroście udziału marek handlowych. Wzrosło również znaczenie sklepów dyskontowych - szczególnie sklepów sieci Biedronka.

W dalszym ciągu najpopularniejszym miejscem kupowania mleka pasteryzowanego jest sklep spożywczy, gdzie zakupów dokonuje prawie 48% konsumentów.

Największy odsetek kupujących posiada wykształcenie średnie (41,2%) oraz dość wysoki dochód 1000-2500 na jednego członka rodziny.

Najbardziej preferowania zawartość tłuszczu w mleku pasteryzowanym to 2,0%. Wskazało na nią 47,3% konsumentów. Najmniej zwolenników ma mleko 3,6% tłuszczu. W strukturze rynku według wielkości opakowania największy udział posiada w opakowanie o wielkości 1 litra (84,0%). Jednakże zauważyć należy wzrost znaczenia opakowań mniejszych 0,5 litra oraz większych (powyżej 1 litra).

Najpopularniejszym rodzajem opakowania dla mleka pasteryzowanego jest karton, na który wskazuje 48,9% konsumentów. Coraz mniejszy udział w rynku mają worki foliowe (20,8%). Zwiększa za to swój udział plastikowa butelka (21,4%).

Coraz więcej konsumentów potrafi wymienić nazwę producenta mleka pasteryzowanego 86,6%. Najwyższą spontaniczną znajomość uzyskała SM Mlekovita (29,%). Na drugim miejscu uplasowała się SM Mlekpol - mleko tej firmy rozpoznaje 21,8%, na trzecim miejscu znalazła się spółdzielnia z Łowicza 10,1%.
Czynnikiem decydującym o zakupie produktu w kategorii mleko pasteryzowane jest smak - deklaracja 33,8 % kupujących, a na drugim miejscu cena 25,2% kupujących. Na pierwszym miejscu wśród czynników wpływających na decyzji o nie kupowaniu znalazło się nielubienie mleka (40,4%). W dalszej części, 17,8% ankietowanych wymieniło brak tradycji konsumowania mleka w rodzinie, a 15,5% jako powód podało możliwość zastąpienia mleka innym produktem.

Projekt badawczy został sfinansowany z Funduszu Promocji Mleczarstwa. Wykonawcą raportu jest Polskie Towarzystwo Technologów Żywności na zlecenie KZSM.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane