Na początku 2015 r. funkcjonowało 512 systemów franczyzowych z branży handlowej

Autor: Gazeta Wyborcza 15 marca 2016 09:00

Na koniec roku na polskim rynku działało 63,5 tys. placówek franczyzowych. W 2014 przybyło 3 tys. franczyzowych sklepów i punktów usługowych, a rok wcześniej prawie 5,5 tys. – wynika z raportu firmy doradczej PROFIT System oraz portalu Franchising.pl.

Domeną franczyzy są handel i usługi. Na początku 2015 roku funkcjonowało 512 systemów z branży handlowej i 516 z usługowej.

Wśród systemów handlowych dominują sklepy spożywczo-przemysłowe (148 marek franczyzowych, a wśród nich takie firmy jak np. Amla Smart, Carrefour Express, Groszek, Stokrotna oraz Piotr i Paweł) oraz sklepy odzieżowo-obuwnicze (146 marek franczyzowych).

W usługach od lat rządzi gastronomia (168 marek franczyzowych, np. Subway, MCDonald’s, Burger King czy Telepizza.

Przystępując do sieci franczyzowej, przedsiębiorcy korzystają z marki franczyzodawcy oraz całego know-how, które wypracował. 

Czytaj więcej w Gazecie Wyborczej

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane