Nastawienie na sklepy małopowierzchniowe może być najlepszą strategią dla producentów

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 21 października 2014 10:39

Eksport żywności to dobry interes, ale w kraju też da się zarobić - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Analitycy BGŹ oceniają, że nastawienie na sklepy małopowierzchniowe powinno okazać się najlepszą strategią dla producentów, ale warto zdywersyfikować kanały dystrybucji.

Firmy z sektora rolno-spożywczego mają szansę na zwiększenie sprzedaży, jeśli - wzorem liderów dynamiki w swojej branży - będą w większym stopniu wychodzić za granicę, a w kraju zdecydują się na wykorzystanie zmian, jakie zachodzą w handlu detalicznym.

Dariusz Winek, główny ekonomista BGŻ, mówi, że sprzedaż w kraju notuje cały czas notuje wzrosty i jest dwa razy większa niż eksport produktów żywnościowych z Polski, ale eksport nabiera coraz większego znaczenia, zaś rynek krajowy stopniowo się nasyca. Przy sprzedaży krajowej firmy będą musiały nastawiać się na oferowanie coraz większej wartości dodanej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10724

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane