Nasycenie powierzchnią handlową powinno być regulowane ustawowo

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2010 09:58

Zdanie Grzegorza Szymczaka, prezesa sieci sklepów spożywczych Agap, działającej w województwie lubuskim, każdy nowopowstający sklep jest konkurencją i może zmniejszyć obroty placówek już funkcjonujących. - Ilość produktów, jakie zakupią klienci jest przecież ograniczona. Dlatego uważam, że powinny być ustawowe regulacje dotyczące powierzchni handlowej przypadającej na jednego mieszkańca danej miejscowości - mówi prezes Szymczak.

Szef sieci Agap uważa, że klienci coraz przychylniej spoglądają w stronę mniejszych sklepów osiedlowych. - Zmieniają się pewne nawyki zakupowe społeczeństwa. Kupujący chętnej odwiedzają mniejsze sklepy, gdzie komfort robienia zakupów jest większy . Czynnikiem budującym przewagę konkurencyjną jest także asortyment w postaci produktów świeżych: wędlin, serów, warzyw i owoców. Problemem pozostaje jednak portfel klienta, albo bardzo duży (ci klienci zwracają się w stronę sklepów delikatesowych) albo mały. Brakuje tych ze średnio zasobną kieszenią. Dlatego otwieranie wielu placówek na małej przestrzeni nie ma większego sensu - konkluduje Grzegorz Szymczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • UPRowiec 2010-05-20 10:54:13

    ...regulowane ustawowo... Panie Szymczak toż to socjalizm.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11215

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane