Nielsen: Określenie handel tradycyjny nie odzwiercierdla już rzeczywistości

Autor: dlahandlu.pl 20 lipca 2010 14:17

- Od kilku lat na polskim rynku detalicznym obserwujemy wyraźne zmiany w środowisku mniejszych placówek handlowych. Kanał, który do tej pory był w raportach Nielsena określany jako "handel tradycyjny", w coraz większym stopniu odbiega od tak sformułowanego określenia - tłumaczy zmiany w nazewnictwie w raportach firmy badawczej Anna Stępień z działu marketingu The Nielsen Company.

- Aby walczyć z ekspansją sieci wielkoformatowych, małe sklepy unowocześniają się, starając się być coraz bardziej wygodne dla konsumenta.
Coraz częściej również stają się częścią zorganizowanego handlu małoformatowego, poprzez włączenie do prężnie rozwijających się sieci. W rezultacie określenie "handel tradycyjny" i "handel nowoczesny" przestaje być zasadne przy określaniu podziału rynku detalicznego na placówki wielkoformatowe (powyżej 300m2, z minimum 2 kasami) oraz małoformatowe (pozostałe) - dodaje Anna Stępień.

W związku z powyższym Nielsen zdecydował się na zmianę nazewnictwa kanałów w raportach Panelu Handlu Detalicznego:
* nazwa kanału "Handel Nowoczesny" została zastąpiona przez "Wielki Format >300m2"
* nazwa kanału "Handel Tradycyjny" została zastąpiona przez "Mały Format <300m2"

Zmiana dotyczy jedynie nazewnictwa - definicje kanałów, jak również ich zawartość pozostają bez zmian.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane