PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Niepakowany chleb w sklepie musi zostać opisany

Autor: Rzeczpospolita 4 maja 2010 10:42

W punktach sprzedaży pieczywa nieopakowanego klient powinien znaleźć takie informacje jak: dane identyfikujące producenta, rodzaj pieczywa, masę jednostkową, adnotację o ewentualnym użyciu ciasta głęboko mrożonego, wykaz składników, datę minimalnej trwałości w przypadku pieczywa, do produkcji którego użyto dozwolonych substancji przedłużających trwałość - podaje Rzeczpospolita.

IJHARS kontrolując pieczywo, uznawała za błąd brak imienia i nazwiska u podmiotów wpisanych do ewidencji działalności gospodarczej, czyli podanie skrótu zamiast pełnej nazwy. Nieprawidłowe jest też stosowanie nazw „fantazyjnych", takich jak np. „Chleb wyśmienity" zamiast rzetelnego opisu pieczywa pozwalającego konsumentowi na rozpoznanie jego rodzaju (to znaczy określeń: pszenne, żytnie, pszenno-żytnie, żytnio-pszenne).

Przepisy nakazują, by podawać kolejno dzień, miesiąc i rok przydatności do spożycia. Na firmy nieprawidłowo znakujące swoje wyroby inspektorzy nałożyli kary pieniężne w wysokości 2,5 tys. zł, a za fałszowanie pieczywa - 3 tys. zł.


Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane