Nowe trendy w POS marketingu - promocja 5D

Autor: Paweł Kościelniak, Agencja Marketingu Zintegrowanego Notorius 19 października 2011 16:40

Nowoczesny marketing poszukuje rozwiązań, które pozwolą na zwrócenie uwagi klienta na naszą markę. Dobry POS angażuje konsumenta, zachęcając go do zakupów. Angażuje emocje, wpływa na zmysły, generując aktywność zakupową.

Jednym z najnowszych pomysłów pozwalających na urozmaicenie klasycznych form POS jest wykorzystanie w promocji marketingu 5D. Spójna, przemyślana oraz odpowiednio wdrożona kampania zbudowana w oparciu o marketing sensoryczny pozwala na wykreowanie wokół produktu niesamowitej, magicznej atmosfery pozwalającej na zainteresowanie konsumentów oferowanym przez nas produktem. Zaangażowanie więcej niż jednego zmysłu powoduje wzrost lojalności konsumenta nawet o 30 proc., zaangażowanie powyżej 3 sprawia, że wartość ta wzrasta do 70 proc.

Niebanalną rolę w świecie marketingu sensorycznego odgrywa zapach. Jako główny i pierwotny zmysł może mieć silniejszą moc oddziaływania niż wzrok. Wyczuwane bodźce związane z zapachami są kierowane bezpośrednio do ludzkiego układu limbicznego, który odpowiada m.in. za emocje i wspomnienia. Naukowcy dowodzą, że tego typu emocje są niekontrolowane przez ludzki umysł, a do tego wszystkiego trafiają do niego podświadomie. Rola zapachu, jako narzędzia marketingowego stale rośnie.

Jej potęgę w działaniach związanych z promocją sprzedaży ukazują badania przeprowadzone przez specjalistów marketingu sensorycznego. Wprowadzone do centrum handlowego słodkie nuty zapachowe spowodowały wzrost sprzedaży średnio o 70 dolarów na jednego klienta. Warto podkreślić, że nuty zapachowe wprowadzone do przestrzeni handlowej były tak małe, że nie wywołały jakiejkolwiek reakcji ze strony nieświadomych niczego handlowców i nie były wspierane żadnymi innymi działaniami marketingowymi. Nieprzypadkowo również wchodząc do supermarketu czujesz zapach świeżego pieczywa. Ten aromat towarzyszy przez cały czas zakupów i sprawia, że będzie Ci się miło kojarzył z tym miejscem. Tównież przypomni Tobie, że dawno niczego nie zjadłeś i skusi, byś włożył coś do koszyka.Spójna kampania wykorzystująca zapach jako narzędzie marketingu 5D powinna podążać za konsumentem od chwili rozpoznania zapachu, poprzez skojarzanie go z konkretnym produktem, aż po utrwalenie skutkujące decyzją zakupową wywołaną przez to skojarzenie. Niezwykle ważne jest, aby przekaz był naprawdę spójny. Efekty przyniesie dopiero wykorzystanie wszystkich dostępnych narzędzi marketingowych. Niestety, często próbując wykorzystać zapach do zwrócenia uwagi na naszą markę, zapominamy o zbudowaniu odpowiedniej "otoczki" wokół niego. 

  • Krzysztof 2017-02-23 17:31:31

    Bardzo innowacyjne, co wazne mobilne rozwiazania POS dla gastronomii oraz kawiarnii

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane