Obsługa i indywidualne traktowanie klienta siłą małych sklepów

Autor: dlahandlu.pl 7 lipca 2010 09:54

Obsługa i indywidualne traktowanie klienta siłą małych sklepów

Miła obsługa i indywidualne podejście są silnym atrybutem małych sklepów osiedlowych. Ponad 70 % Polaków ocenia tego typu sklepy bardzo pozytywnie wynika z najnowszego raportu firmy MAKRO Cash & Carry .

Polscy konsumenci oceniali sklepy osiedlowe pod względem trzech głównych kategorii: wyglądu, obsługi i oferowanego asortymentu. Uzyskane wyniki jednoznacznie wskazują, że największą siłą małych sklepów jest miła obsługa i indywidualne podejście do klienta. Miłe podejście było szczególnie istotne dla młodszych klientów zamieszkujących duże miasta. Z kolei mieszkańcy wsi znacznie częściej wskazywali elastyczność w obsłudze np.: możliwość kupowania „na kredyt". Bez względu jednak na miejsce zamieszkania, większość respondentów oceniła obsługę w tego typu sklepach na bardzo wysokim poziome.

Małe sklepy osiedlowe zebrały także dużo pozytywnych ocen za swój wygląd. Większość respondentów oceniła go bardzo pozytywnie. Mimo iż pod względem asortymentu, małe sklepy nie mogą konkurować z dużymi hipermarketami, respondenci ocenili ofertę produktową jako raczej szeroką lub zdecydowanie szeroką. Krytycznie do asortymentu sklepów osiedlowych, podeszli tylko młodzi mieszkańcy dużych miast, którzy wybierali odpowiedź „raczej ograniczony", zdecydowanie najczęściej. Najprawdopodobniej negatywne oceny w dużych miastach wynikają z dużej konkurencji, szczególnie w postaci supermarketów i hipermarketów.

Polscy konsumenci lubią sklepy osiedlowe, głównie za to, czego nie dają im wielkie hipermarkety, do których na zakupy chodzi się przede wszystkim z oszczędności.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane