Obszary wiejskie odpowiadają za ponad 30 proc. sprzedaży FMCG w Polsce

Autor: POHiD, www.dlahandlu.pl 14 listopada 2013 10:20

Mimo rosnącej liczby sklepów wielkoformatowych oraz zyskiwaniu znaczenia tych formatów w wielkości i wartości zakupów, tradycyjny małoformatowy handel, nazywany często lokalnym rynkiem, również jest bardzo istotny. Oczywiście nigdy nie będzie on stanowił tak dużego potencjału dla detalistów, jak biznes w wielkich miastach. Jednak biorąc pod uwagę strukturę socjodemograficzną społeczeństwa polskiego i fakt, że prawie 38 proc. polskich obywateli i 32 proc. polskich gospodarstw mieszka i żyje na terenach wiejskich, lokalny handel odgrywa olbrzymią rolę. Obszary wiejskie odpowiadają za największą część zakupionego FMCG, za ponad 30 proc. - czytamy w raporcie "Znaczenie handlu w gospodarce narodowej" przygotowanym przez POHiD, we współpracy z GfK Polonia i Instytutem Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

Kolejne w rankingu co do ważności, są miasta powyżej 200 tys. mieszkańców (25 proc.). Konsumenci mieszkający w rejonach wiejskich są nadal odpowiedzialni za największą część FMCG, jednak ich znaczenie w niewielkim stopniu spadło w drugim kwartale 2013 roku na korzyść największych miast. Największe miasta przyciągają swoja szeroką ofertą, różnorodnym asortymentem, promocjami cenowymi.

- Nowe trendy, które widzimy to przede wszystkim rozwój sklepów franczyzowych, dopasowanie oferty do lokalnego klienta, dążenie do wysokiej satysfakcji i obsługi klienta lokalnego, oferta szyta na miarę - piszą autorzy raportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane