Opodatkowanie operatorów maszyn vendingowych kwestią czasu

Autor: dlahandlu.pl 28 kwietnia 2016 17:38

Opodatkowanie polskich operatorów maszyn vendingowych jest tylko kwestią czasu. Do końca 2016 r. obowiązuje rozporządzenie Ministra Finansów, zwalniające tę branżę z obowiązku ewidencjonowania obrotów.

Podczas targów Vending Poland 2016 ten temat był przedmiotem dyskusji zespołu roboczego ds. fiskalizacji, powołanego przez Polskie Stowarzyszenie Vendingu. Zespół prowadzi rozmowy z MF o fiskalizacji branży, ma też uczestniczyć w pracach legislacyjnych dotyczących tego procesu.

- Zdajemy sobie sprawę z jego nieuchronności – mówi Aleksander Wąsik, prezes PSV. – Jednocześnie wiemy, że musimy wybrać rozwiązanie optymalne, które będzie odpowiadało obu stronom – i operatorom, i Ministerstwu Finansów. Trzeba zmierzyć się z koniecznością ogromnych inwestycji i brakiem odpowiednich rozwiązań technicznych. A to trudny temat nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Dlatego będziemy przyglądać się rozwojowi sytuacji we Włoszech, gdzie proces legislacyjny jest na ukończeniu i w 2017 fiskalizacja tam stanie się faktem – dodaje.

W czasie dyskusji omawiano trzy możliwe scenariusze. Według jednego z nich branża vendingu może optować za przedłużeniem zwolnienia do końca 2017, a nawet 2018 roku. Za tym scenariuszem opowiadają się przede wszystkim najmniejsi gracze, posiadający po kilka-kilkanaście maszyn, obawiający się   kosztów, wynikających z instalacji kas i wymogów technicznych, które dla nich mogą być trudne do spełnienia.

Z kolei producenci kas fiskalnych są gotowi opracować specjalne rozwiązania dla vendingu. W praktyce oznacza to konieczność zakupu do każdej maszyny specjalnych modułów w cenie od 500 do 1500 zł. Przy tej opcji, prócz kosztów jest też ryzyko, że nowe rozwiązanie nie będzie współpracowało ze starszymi automatami (stanowią ok. 30 proc.), co może spowodować konieczność ich wymiany na nowe.

Trzecie, najbardziej nowatorskie rozwiązanie to certyfikacja rozwiązań telemetrycznych, które mogłyby mierzyć m.in. wielkość i wartość sprzedaży. Za takim rozwiązaniem optuje m.in. spółka Ideal Group, wykorzystująca w swojej działalności technologię - Pay2Vend. 

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane