PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Optymalizacja asortymentu na półce wymaga przemyślenia

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2010 15:29

Jak wynika z analiz przygotowanych przez przedstawicieli Makro, doradzających małym sklepom we właściwym zaopatrzeniu placówki, wybór właściwego asortymentu wymaga kilku poważnych decyzji.

REKLAMA

Po pierwsze właściciel sklepu musi wybrać, jakimi grupami towarowymi będzie handlował w placówce. Następnie wybrane grupy musi podzielić na kategorie, np. w obrębie słodyczy trzeba wydzielić czekolady, cukierki, ciastka, batony. A kategorie podzielić na segmenty cenowe: premium, średnia półka, niska cena. Przy czym jak podkreślają doradcy Makro artykuł w obrębie jednej kategorii powinien być dostępny w różnych segmentach cenowych. W zależności od roli kategorii i segmentu cenowego można stosować różne marże. Niewielką marżę należy stosować na produkty podstawowe, po które klienci specjalnie przychodzą do danego sklepu. Zalicza się tu produkty świeże i bardzo świeże, stanowiące najszerszą ofertę sklepu. Wyższe marże można stosować na produkty impulsowe oraz sezonowe, bo one kupowane są przy okazji lub wyjątkowo.

Zdaniem specjalistów często zawężenie półki jest korzystniejsze z punktu widzenia sprzedaży sklepu niż poszerzanie asortymentu. Okazuje się bowiem, że lepiej zaczynają się sprzedawać produkty, gdy są lepiej widoczne na półce.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16386

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA