Optymalizacja asortymentu na półce wymaga przemyślenia

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2010 15:29

Jak wynika z analiz przygotowanych przez przedstawicieli Makro, doradzających małym sklepom we właściwym zaopatrzeniu placówki, wybór właściwego asortymentu wymaga kilku poważnych decyzji.

Po pierwsze właściciel sklepu musi wybrać, jakimi grupami towarowymi będzie handlował w placówce. Następnie wybrane grupy musi podzielić na kategorie, np. w obrębie słodyczy trzeba wydzielić czekolady, cukierki, ciastka, batony. A kategorie podzielić na segmenty cenowe: premium, średnia półka, niska cena. Przy czym jak podkreślają doradcy Makro artykuł w obrębie jednej kategorii powinien być dostępny w różnych segmentach cenowych. W zależności od roli kategorii i segmentu cenowego można stosować różne marże. Niewielką marżę należy stosować na produkty podstawowe, po które klienci specjalnie przychodzą do danego sklepu. Zalicza się tu produkty świeże i bardzo świeże, stanowiące najszerszą ofertę sklepu. Wyższe marże można stosować na produkty impulsowe oraz sezonowe, bo one kupowane są przy okazji lub wyjątkowo.

Zdaniem specjalistów często zawężenie półki jest korzystniejsze z punktu widzenia sprzedaży sklepu niż poszerzanie asortymentu. Okazuje się bowiem, że lepiej zaczynają się sprzedawać produkty, gdy są lepiej widoczne na półce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11097

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane