Organic Farma Zdrowia ze wzrostem sprzedaży o 21 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 14 sierpnia 2014 09:41

Organic Farma Zdrowia ze wzrostem sprzedaży o 21 proc.

Organic Farma Zdrowia podała wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2014 roku. Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości 31,1 mln zł, co daje dynamikę wzrostu 21 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Spółka osiągnęła 22,5 mln złotych przychodów ze sprzedaży (10 proc. wzrostu do pierwszego półrocza 2013 r.), a Eko-Wital odnotował 11,5 mln złotych (44 proc. wzrostu do analogicznego okresu 2013 r.).

W samym drugim kwartale, zarówno spółka Organic Farma Zdrowia jak i cała Grupa znacząco podniosły rentowność na wszystkich poziomach: zysk na sprzedaży o 378 proc. (ze 109 tys zł w 2013 do 521 tys. zł obecnie), zysk EBITDA o 126 proc. (z 352 tys. zł do 797 tys. zł obecnie) oraz zysk netto o 500 proc. (z - 80 tys zł w 2013 roku do 322 tys. zł obecnie).

Sumując powyższe wyniki z dobrymi wynikami pierwszego kwartału całe półrocze zostało zakończone również dużymi wzrostami rentowności: zysk na sprzedaży o 55 proc. (z 637 tys zł w 2013 do 985 tys. zł obecnie), zysk EBITDA o 29 proc. (z 1.172 tys. zł do 1.511 tys. zł obecnie) oraz zysk netto o 56 proc. (z 412 tys zł w 2013 roku do 643 tys zł obecnie).

- Osiągnięte w pierwszym półroczu 2014 roku wyniki pokazują, że Organic Farma Zdrowia i spółki Grupy weszły na trwałą ścieżkę rentowności i przyjęta 2 lata wcześniej zmiana strategii rozwoju (ze strategii polegającej wyłącznie na budowie pozycji rynkowej na strategię rozwoju z uzyskiwaniem równolegle rentowności) została zrealizowana. Oczywiście nadal istnieją w  spółce nierentowne delikatesy (zwłaszcza nowe) i w 3-cim kwartale wyniki tradycyjnie będą słabsze ze względu na sezonowość (letni okres urlopowy), niemniej cały rok obrachunkowy powinien zamknąć się również znaczną poprawą rentowności w stosunku do poprzedniego roku. W celu dalszej poprawy dynamiki sprzedaży i osiąganych wyników rada nadzorcza i zarząd podjęły pod koniec kwartału uchwały o podniesieniu kapitału poprzez emisję akcji imiennych w zamian, za które spółka przejęła (w ramach przejęcia zorganizowanej części przedsiębiorstwa), sieć 10-ciu dobrze funkcjonujących sklepów Tradycyjne Jadło. Dzięki tej transakcji, spółka skokowo i bezpiecznie zwiększa ilość jednostek handlowych z 27 na 37. Bezpieczeństwo polega na tym, że spółka przejmuje sieć sklepów, które już istnieją kilka lat (najnowsze 1,5 roku a najstarszy 10 lat), mają wypracowaną pozycję rynkową, bazę klientów i renomę. Sklepy osiągnęły już próg rentowności, więc nie stanowią zagrożenia dla wyników spółki a zdaniem zarządu ch potencjał wzrostowy jest bardzo duży. Przejęta sieć sklepów Tradycyjne Jadło będzie, zatem już w 2014 roku źródłem dodatkowych przychodów a od 2015 roku będzie bardzo znacząco wpływać na dynamikę wzrostu sprzedaży i zysków - komentuje zarząd.

Sieć składa się z 37 sklepów na terenie kraju tj. w Warszawie, Gdyni, Gdańsku, Rumi, Katowicach, Gliwicach, Krakowie, Łodzi, Płocku, Poznaniu, Swarzędzu, Wrocławiu, Piasecznie, Łomiankach i Konstancinie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane