PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Orlen do końca roku zdecyduje z kim będzie współpracować na przystacyjnych sklepach

www.portalspozywczy.pl 1 października 2015 22:38

Strategia PKN Orlen zakłada systematyczny rozwój sprzedaży pozapaliwowej. Płocki koncern chce ją zwiększać m.in. rozwijając na stacjach koncepty gastronomiczne Stop Cafe i Stop Cafe Bistro. Oprócz tego firma testuje trzy koncepty przystacyjnego sklepu convenience. Wyniki testów prowadzonych we współpracy z siecią Tesco i Grupą Eurocash będą znane w najbliższych miesiącach.

 

Na początku br. przedstawiciele PKN Orlen chwalili się, że dzięki rozwojowi sieci punktów Stop Cafe i Stop Cafe Bistro w Polsce, co sekundę na stacjach firmy sprzedawany jest 1 hot-dog, co daje 35 mln sztuk rocznie oraz ponad 5 mln litrów gorących napojów rocznie, którymi można by wypełnić 2,5 basenu olimpijskiego. Te dane doskonale pokazują rosnącą skalę biznesu spożywczo-napojowego PKN Orlen. Należy oczywiście zaznaczyć, że przy wielu stacjach działają także mniejsze lub większe sklepy handlujące m.in. alkoholem, papierosami, napojami, przekąskami, czy słodyczami.

Po II kw. 2015 r. wielkość sprzedaży pozapaliwowej wzrosła łącznie na wszystkich stacjach PKN Orlen w kraju i za granicą o 1 proc. r/r, w tym w Polsce wzrost sięgnął 4 proc. Na koniec II kw. Płocki koncern miał w sumie 2682 stacji paliw, w tym w samej Polsce ok. 1700, na ponad 1300 z nich działały punkty Stop Cafe i Stop Cafe Bistro. Władze spółki zapowiadają systematyczny rozwój sieci punktów gastronomicznych na swoich stacjach (w II kw. 2015. ich liczba wzrosła o ponad 30).

Jednocześnie od jesieni ubiegłego roku PKN Orlen testuje na swoich stacjach wspólnie z siecią Tesco i firmą dystrybucyjną Eurocash dwa koncepty sklepu, czyli przystacyjne wersje placówek Tesco Express i Delikatesy Centrum.

Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes zarządu ds. finansowych PKN Orlen odpowiadając na pytanie, dlaczego firma zdecydowała się na uruchomienie projektów z Tesco i Eurocashem stwierdził, „że pewne kompetencje, które są na rynku są dla PKN Orlen niedostępne”. - Nie chcemy udawać, że znamy się na wszystkim. W związku z tym doszliśmy do wniosku, że pewne projekty warto realizować wraz z partnerami - wyjaśnił.

- Projekty z Tesco i Eurocashem mają jeszcze bardziej wzmocnić sprzedaż pozapaliwową na stacjach. Myślę, że do końca roku będziemy w stanie podsumować te testy i kierunkowo podejmować decyzje – dodał Sławomir Jędrzejczyk.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • menago 2015-10-02 16:56:25

    Ciekawe kto dada więcej orelenowi !!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11396

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane