REKLAMA
REKLAMA

Otwarcie jednego dyskontu to zamknięcie nawet pięciu małych sklepów

Autor: Gazeta.pl Pieniądze 1 lipca 2013 09:08

Na polskim rynku jest około 78 tys. małych i średnich sklepów spożywczych, z czego około 48 tys. należy do jakiejś sieci. Małym sklepom, w których codziennie można zrobić podstawowe zakupy, jest coraz trudniej przetrwać na rynku. Jednym z ratunków przed bankructwem jest otrzymanie logo znanej sieci - każdego roku decydują się na to tysiące małych punktów handlowych - informuje Gazeta.pl Pieniądze.

REKLAMA
Jak podaje Gazeta.pl Pieniądze, z badań AC Nielsen z początku tego roku wynika, że 90 proc. Polaków robi zakupy w sklepach osiedlowych, a blisko 40 proc. odwiedza je codziennie. Mimo to liczba małych osiedlowych sklepików stale spada. Według prognoz Euromonitor International liczba małych sklepów może się zmniejszyć w Polsce do 30 tys. w 2025 roku. Skąd takie złe prognozy? Małym sklepom jest coraz trudniej walczyć z międzynarodowymi koncernami, które w ostatnich latach rozpoczęły agresywne kampanie polegające na oferowaniu wyjątkowo niskich cen. Przed kilkoma dniami nową akcję ogłosiła sieć Intermarche, która obniżyła ceny wybranych produktów nawet o 40 proc.

Jednak główne zagrożenie dla sklepów sektora tradycyjnego handlu (w tym również dla sieci franczyzowych) stwarzają obecnie dyskonty. Otwarcie jednej placówki dyskontowej powoduje zamknięcie średnio od trzech do pięciu sklepów tradycyjnych - czytamy w Gazeta.pl Pieniądze.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA