REKLAMA
REKLAMA

Pieczywo mrożone to obecnie 5-10 proc. rynku

www.portalspozywczy.pl 4 czerwca 2014 11:46

Rynek pieczywa mrożonego ma przed sobą jeszcze kilka lat dynamicznego rozwoju, jednak nie powinniśmy spodziewać się, że z czasem sprzedaż w tym segmencie zdominuje cały rynek piekarniczy. Tak nie stało się w krajach Europy Zachodniej - mówi Bart T'Seyen, członek zarządu Inter Europol Piekarnia Szwajcarska.

REKLAMA
Jak zauważa Bart T'Seyen w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, firmy zagraniczne uważnie śledzą rozwój rynku pieczywa mrożonego w Polsce. - Wydaje mi się, że jeszcze przez kilka lat ten rynek będzie się rozwijał. Tendencje, które teraz obserwuję w Polsce, wcześniej były obecne na Zachodzie. Aktualnie polski rynek idzie tą samą drogą - mówi członek zarządu Piekarni Szwajcarskiej.
- W polskich firmach widzę duży potencjał, nie trzeba wszystkiego oddawać teoretycznie bardziej doświadczonym przedsiębiorstwom zagranicznym, które są żywo zainteresowane, żeby otworzyć swoje zakłady produkcyjne w Polsce - dodaje.
Jego zdaniem, trudno określić, jaki udział ma obecnie pieczywo mrożone w polskim rynku. -Nie znam firm badawczych, które monitorowałyby rynek pieczywa mrożonego w Polsce. Natomiast z całą pewnością mogę stwierdzić, że rynek ten dynamicznie się rozwija - mówi.
Podając przykłady rozwoju tego sektora w Europie Zachodniej, stwierdza, że jest on bardzo zróżnicowany. Jak informuje, w niektórych krajach segment pieczywa mrożonego stanowi mniej niż 5 proc., ale już w innych, jak Belgia i Holandia, prawie 30 proc. - Dla nas oznacza, to tylko tyle, że raczej nie powinniśmy spodziewać się ogromnego udziału pieczywa mrożonego w całym rynku piekarniczym w Polsce. Osobiście uważam, że jeśli udział będzie wynosił 20 proc rynku piekarniczego, to będzie bardzo duży. Obecnie mogę oszacować ten udział na 5-10 procent - mówi Bart T'Seyen.
Klientami Piekarni Szwajcarskiej, jednego z największych producentów pieczywa mrożonego w Polsce, są nie tylko duże sieci handlowe. - Nasze produkty trafiają wszędzie tam, gdzie poszukiwana jest wysoka jakość wyrobów. Jeśli bowiem sklep dysponuje mroźnią i piecem do wypieku pieczywa, klient ma zawsze gwarancje zakupu świeżego towaru. Dzisiaj nie tylko największe sieci handlowe są naszymi klientami. Również małe i średnie sklepy zdecydowały się na współpracę z nami i jest ich coraz więcej. Nie sposób tutaj również nie wspomnieć całego segmentu Horeca oraz stacji benzynowych gdzie pieczywo mrożone odgrywa coraz większą rolę i gdzie jesteśmy jednymi z liderów sprzedaży - mówi Bart T'Seyen.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA