Pierwsze dni Euro 2012 bez wpływu na wzrost sprzedaży w handlu tradycyjnym

Autor: CMR dla www.dlahandlu.pl 14 czerwca 2012 15:24

Jak wyglądała sprzedaż w sklepach małoformatowych na początku czerwca w tygodniu z Bożym Ciałem oraz rozpoczęciem Euro 2012? Centrum Monitorowania Rynku - dzięki specjalnym terminalom GSM podłączonym bezpośrednio do kas fiskalnych - przeanalizowało dane paragonowe pozyskane on-line z reprezentatywnej próby tradycyjnych sklepów spożywczych.

Okazuje się, że w tygodniu od 4 do 10 czerwca liczba transakcji w sklepach małoformatowych nie wzrosła względem wcześniejszego tygodnia. Przypuszczalnie część klientów przed wyjazdem na długi weekend zdecydowała się na zakupy w dyskontach i hipermarketach. Dodatkowo niezbyt wysoka temperatura - szczególnie w porównaniu z czerwcem 2011 - nie przyciągnęła do sklepów osiedlowych tak wielu chętnych do kupienia piwa czy napojów, jak to ma miejsce w przypadku upalnej pogody.

Całkowita liczba transakcji (wizyt klientów) w małych i średnich sklepach spożywczych spadła o kilka procent. Na szczęście klienci kupowali zwykle więcej per paragon i średnia wartość transakcji wzrosła o około 8 procent. Dzięki temu - pomimo spadku liczby klientów - całkowita wartość sprzedaży pozostała na stałym poziomie.

Pomimo umiarkowanie udanej pogody wzrósł odsetek transakcji z zakupem lodów impulsowych i piwa. Bardziej niż piwo wzrosła jednak sprzedaż wódki. Znaczące przyrosty odnotowano również w przypadku sprzedaży chipsów, słonych paluszków, orzeszków i ciastek paczkowanych. Wpływ na to miały niewątpliwe zakupy dokonywane przez kibiców szykujących się na oglądanie relacji z pierwszych meczy Euro 2012 - przekąski i alkohol to typowy „zestaw kibica" siedzącego przed telewizorem.

Jakie produkty paczkowane najczęściej były wkładane do koszyka przez klientów sklepów małoformatowych? Okazuje się, że na początku czerwca do najlepiej rotujących produktów należały butelki piw Żubr, Tyskie, Harnaś, Tatra, napoje gazowane Coca-Cola puszka 330ml, butelka 1ltr, butelka 2,5ltr, wódki Czysta de Luxe i Krupnik Czysty w butelkach 0,5ltr, wódka smakowa Cytrynówka w butelce 100ml, woda Żywiec Zdrój 1,5 ltr niegazowana, napoje energetyczne w puszkach 250ml Black i Tiger oraz lody Algida Big Milk śmietankowy 110ml.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane