PIH: UOKiK chce od sieci handlowych ujawnienia poufnych danych

Autor: www.dlahandlu.pl 28 maja 2013 11:39

PIH: UOKiK chce od sieci handlowych ujawnienia poufnych danych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów żąda od sieci handlowych ujawnienia poufnych informacji, stanowiących często tajemnicę handlową - te informacje od licznych przedsiębiorców wpłynęły w ostatnim okresie do Polskiej Izby Handlu.

Według oficjalnych informacji działania te mają na celu badanie rynku sprzedaży detalicznej szybkozbywalnych produktów konsumpcyjnych w obiektach wielkopowierzchniowych. UOKiK chce wykorzystać pozyskane informacje w badaniach dotyczących struktury i koncentracji sieci handlowych w Polsce.

Zdaniem Polskiej Izby Handlu przekazanie poufnych danych, jak wyniki badań marketingowych czy opracowane raporty, naraża firmy na niebezpieczeństwo ujawnienia informacji stanowiących ich tajemnicę. - Badania i analizy są często opracowane znacznym nakładem sił i kosztów podmiotów handlowych, a w konsekwencji może spowodować trudne do oszacowania straty, tak finansowe jak dotyczące posiadanego know-how - mówi Waldemar Nowakowski prezes Polskiej Izby Handlu.

- Pojawia się pytanie jakie są cele tego badania i po co firmy muszą ujawniać tak newralgiczne informacje ? - zastanawia się prezes PIH. - Wydaje się mało prawdopodobne, że działania UOKiK są odpowiedzią na sygnalizowany przez Polską Izbę Handlu od lat temat pogłębiającej się asymetrii rynku, związanej koncentracją, niekontrolowanym rozwojem i dominującą pozycją dyskontów na rynkach lokalnych w coraz mniejszych miejscowościach. - Do czego zatem tak szczegółowe dane mają UOKiK-owi służyć ? - pyta Waldemar Nowakowski.

- Skoro jednak UOKiK już tak bardzo ingeruje w szczegóły funkcjonowania sieci handlowych, żądając ujawnienia od firm informacji dotyczących m.in. polityki cenowej czy planów rozwoju to trzeba mieć nadzieję, że informacje te będą przetwarzane z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa, bowiem nawet ich przypadkowe ujawnienie (wejście w posiadanie przez osoby postronne - a takiej możliwości nie da się przecież w pełni wyeliminować przekazując dane do innej instytucji) mogłoby spowodować niepowetowane straty dla firm które tych informacji pod groźbą kary udzielić muszą - niepokoi się prezes Polskiej Izby Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane