PIH zwraca się do KE w sprawie "dyskontowych" gramatur

Autor: PIH 18 lipca 2013 14:28

Komisja Europejska rozważy czy stwierdzenie „Towar ten dostępny jest tylko dla jednej sieci sklepów." nie narusza zasad wolnego rynku. Właśnie w tej sprawie Polska Izba Handlu wysłała pismo do Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji Komisji Europejskiej.

Polska Izba Handlu 18 lipca br. przesłała pismo do Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji Komisji Europejskiej z prośbą o przeanalizowanie sprawy dyskryminacji części formatów handlu, poprzez wprowadzanie przez znanych producentów na rynek produktów o określonych gramaturach, dostępnych tylko dla wybranych sieci dyskontowych. 



Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów jako niezgodne z prawem uznaje działania, których skutkiem jest wyeliminowanie, ograniczenie lub naruszenie konkurencji na rynku właściwym (Dział II Rozdział 1, art. 6-8 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów). Wybieranie firm, które jako jedyne mogą nabyć produkt, w sposób oczywisty wyklucza konkurencyjność uczestników handlu. Izba zgłaszała ten problem Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednak nie zostały podjęte żadne działania, zatem zwrócono się o pomoc do Komisji Europejskiej. 



Z dokumentacji Polskiej Izby Handlu wynika, że producenci otwarcie odmawiają sprzedaży niektórych towarów spożywczych uzasadniając, iż mogą być one dostarczane tylko do sklepów dyskontowych prowadzonych przez jedną sieć. Polska Izba Handlu dysponuje kopiami odmów sprzedaży określonych towarów w niestandardowych gramaturach innym podmiotom. 



- Stwierdzenia producentów, że ten towar jest dostępny tylko dla jednej sieci sklepów, są niezgodne z zasadami funkcjonowania wolnego rynku. Ten stan rzeczy ma negatywny wpływ na rozwój handlu i konkurencyjności na polskim rynku detalicznym. Wielokrotnie zwracaliśmy się do UOKIK-u, jednak urząd ten odmówił wszczęcia postępowania w tej sprawie, więc teraz chcemy aby przyjrzały się temu organy Komisji Europejskiej - wyjaśnia Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

  • klik 2013-07-22 13:25:47

    Brawo!!Wreszcie ktoś/PIH/ wziął się za te nielegalne praktyki.Nie dość, że polscy konsumenci "zgłupieli" /efekt kłamliwych reklam/ na punkcie Biedrony,to jeszcze producenci dali się zdominować przez portugalskiego cwaniaka i tańczą jak im zagrają!!Polacy ogarnijcie się i włączcie rozum,bo za parę lat będziecie mieli tylko Biedronki i Lidle!!

  • b. prac sieci spec. HACCP 2013-07-19 06:56:34

    Oczywiście od lat panuje praktyka np "wyprodukowano tylko dla Biedronki" bo take monopoliści -duże sieci praktyki narzucili a nasze władze z tym nieskutecznie walczą bo i jak. Taki producent np Constar komu naraz sprzeda 30 ton serdelek (tanich bo tylko do Biedronki,tanie to zysk wyrówna się jakością)jak odmówi takiej ilości,to ilu musi należyci odbiorców na te 30 ton!!!.A że złej jakości to zamawiający kupiec tego nie wymaga on tylko ustala cenę zakupu a kalkulacja jest po stronie producenta a stratę i tak "pokryje w efekcie klient.Ta walka to walka z wiatrakami tu potrzebna jest edukacja klientów że coś masowego,monopolistycznego to nie jest zdrowe. TAKIE PRODUKTY WYPRODUKOWANE DLA..... TO JAK CHIŃSKIE ARTYKUŁY PRZEMYSŁOWE smacznego!!!!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane