Podatki i dyskonty wykańczają sklepy monopolowe

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 10 marca 2011 10:08

Nawet o 20 proc. spadły obroty właścicieli sklepów monopolowych, sprzedających tytoń i alkohol. Wszystko przez podwyżki podatków i konkurencję ze strony dyskontów - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

W przypadku tytoniu na rentowność biznesu przełożyła się 4-procentowa podwyżka akcyzy, która obowiązuje od 1 stycznia 2011 r. Do tego dochodzi zmniejszony popyt będący efektem mody na niepalenie oraz coraz ostrzejszej polityki zwalczania palenia w miejscach publicznych. Wiele sklepów znika z rynku, część przedsiębiorców przenosi działalność do internetu - pisze "DGP".

Kiepsko wiedzie się też sklepom z alkoholem, które do niedawna były postrzegane jako jedne z najbardziej dochodowych na rynku. Marża na mniej popularne alkohole wynosiła średnio 30 proc., a przy produktach masowej sprzedaży ok. 20 proc. W styczniu br. dynamika wyraźnie siadła: wprawdzie powstało 65 nowych placówek, ale 59 innych się wyrejestrowało.

W ciągu ostatnich dwóch lat marża w tych sklepach spadła o blisko połowę, a do tego zmalał popyt (np. na wódkę o 5 proc.). W efekcie obroty spadły od 10 do nawet 20 proc. - informuje dziennik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane