PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Polacy lubią kupować mięso i wędliny w tradycyjnych sklepach spożywczych

Autor: www.dlahandlu.pl za Gfk 11 maja 2016 10:01

Polacy lubią kupować mięso i wędliny w tradycyjnych sklepach spożywczych fot. materiały prasowe Gfk

Z danych z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że niemal wszyscy polscy konsumenci kupują mięso i wędliny (ponad 97 proc. populacji), wydając na nie około 22 mld złotych rocznie. Największa liczba nabywców kupuje kiełbasę i kaszankę, a z mięs karkówkę i żeberka. Zwykle Polacy kupują mięso surowe, do samodzielnego przygotowania (85 proc. nabywców). Jedynie nieco ponad 10 proc. kupujących decyduje się na zakup mięsa marynowanego i/lub w przyprawach.

W okresie kwiecień-sierpień kupowany jest średnio nieco ponad 1 kg mięsa jednorazowo, co w porównaniu ze średnim zakupem w ciągu całego roku oznacza około 10 proc. wzrost.

Polscy konsumenci zdecydowanie chętniej wybierają mięso na wagę niż produkty pakowane. Jedynie 1/3 zakupów to mięso pakowane.

Polacy kupują kiełbasy tradycyjne chętnie przez cały rok, jednak w tzw. okresie grillowym kupują ich miesięcznie znacznie więcej niż średnio w roku. Jest to szczególnie widoczne w okresie czerwiec – sierpień, w którym obserwowany jest średniomiesięczny wolumen zakupów o około 20 proc. większy w stosunku do średniej rocznej.

Kiełbasy stanowią około 21 proc. zakupów wędlin w ogóle i około 19 proc. w wędlinach paczkowanych. Wędliny paczkowane, podobnie jak mięso, stanowią około 1/3 w zakupach wędlin w ogóle.

W okresie maj-sierpień polscy konsumenci kupują średnio miesięcznie o około 30 proc. więcej kaszanki niż średnia miesięczna dla całego roku. Jednorazowo kupują nieco ponad 0,6 kg, czyli o około 7 proc. więcej w porównaniu ze średnim jednorazowym zakupem w ciągu roku.

Zarówno mięso, jak i wędliny, chętniej kupowane są w tradycyjnych sklepach spożywczych oraz w specjalistycznych sklepach mięsno-wędliniarskich. Ponad połowę zakupów realizowanych jest w tym kanale dystrybucji. Dość istotną rolę w zakupach mięsa odgrywają też supermarkety i stoiska z ladą tradycyjną.

Okres letni i spotkania przy grillu sprzyjają także spożyciu piwa. W tym czasie, zwłaszcza w lipcu i sierpniu, wzrasta wolumen zakupów gospodarstw domowych tego trunku o ponad 30 proc. miesięcznie w porównaniu ze średnią roczną. Co ciekawe, zakupy tradycyjnych dodatków, takich jak ketchup czy musztarda, pozostają na podobnym poziomie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane