Polacy wolą warzywa z małych sklepów i targowisk

www.portalspozywczy.pl 20 czerwca 2013 15:12

Pomimo szerokiego wyboru warzyw i owoców dyskonty i hipermarkety nie cieszą się uznaniem jako miejsce zakupu tej grupy żywności - mówi Gabriela Łukomska, specjalista ds. promocji z rynku hurtowego Targpiast.

Polacy, mający dużo większe zaufanie do krajowych produktów, chcą znać miejsce pochodzenia żywności. - Duże sklepy albo nie dają im szansy poznania tego źródła albo oferują tańsze produkty z najdalszych zakątków świata - wskazuje Łukomska.

Sprzedawca w małym osiedlowym warzywniaku, zaopatrujący się w towary na hurtowym rynku spożywczym ma możliwość zaoferowania klientowi produktów z wiadomego źródła, co więcej, często za sprawą zakupów na rynku hurtowym ma bezpośredni kontakt z producentem towaru. Dzięki temu prostemu łańcuchowi sprzedaży konsument ma dostęp do informacji o produkcie z pierwszej ręki.

Sezonowe warzywa i owoce z Polski corocznie cieszą się największą popularnością wśród klientów. Chociaż super i hipermarkety, ze względu na swoje rozbudowane sieci dystrybucyjne mają dostęp do produktów rolnych z całego świata i nie są ograniczone cyklami przyrody w Polsce, to oferowane przez nie warzywa i owoce w najlepszym razie są hodowane w warunkach szklarnianych lub pochodzą z importu.

Polacy niechętnie podchodzą do importowanych, lub sztucznie uprawianych produktów rolnych, co potwierdzają badania wzrostu sprzedaży danych towarów spożywczych w przypadającej dla nich porze roku, w której uzyskują optymalny wzrost. Wiosenno-letnie owoce i warzywa czy jabłka, gruszki lub śliwki późnym latem i jesienią co roku stanowią hit i generują największą sprzedaż w każdym osiedlowym warzywniaku czy miejskim targowisku.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane