REKLAMA
REKLAMA

Polacy zaczynają dokładniej planować zakupy

Autor: Market Side 24 kwietnia 2012 14:20

Blisko 40% Polaków podjęło w ostatnich 12 miesiącach działania w celu ograniczania wydatków. W grupie tej znalazło się sporo osób w trudnej sytuacji materialnej, co jest niepokojącym sygnałem, świadczącym o pauperyzacji znaczącej części naszego społeczeństwa - wynika z ogólnopolskiego badania CATI w marcu 2012 roku.

REKLAMA
W zauważalnym stopniu wydatki ograniczyli też dobrze czy przeciętnie sytuowani ludzie, przy czym przekrój przez wiek czy miejsce zamieszkania pokazuje, że trend ten dotyczy bardzo zróżnicowanych grup społecznych.
 
Najczęściej (blisko 30% badanych) ograniczano wydatki na odzież i obuwie - czyli dobra dość podstawowe. Taka skala zjawiska z pewnością odbiła się na obrotach wielu sieci odzieżowych, wymuszając na popularnych markach zwracanie dużej uwagi na ceny i promocje. Zjawisko takie może także sprzyjać dalszemu rozwojowi przystępnych cenowo sieci odzieżowych i obuwniczych, chociaż ogólnie nienajlepiej rokuje to obrotom centrów handlowych, silnie skoncentrowanych na branży mody.

Badani wskazywali także na dokładniejsze planowanie wydatków i przesunięcie zakupów do tańszych sklepów, czemu sprzyja dynamiczny rozwój sieci dyskontowych. Ponad 1/5 Polaków ograniczyła wydatki na rozrywkę i wypoczynek, na media (gaz, prąd, woda) czy na telefon. Bardziej rozważne wydawanie pieniędzy skłania do większego zainteresowania promocjami. 
 

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13208

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA