Polacy zaczynają dokładniej planować zakupy

Autor: Market Side 24 kwietnia 2012 14:20

Blisko 40% Polaków podjęło w ostatnich 12 miesiącach działania w celu ograniczania wydatków. W grupie tej znalazło się sporo osób w trudnej sytuacji materialnej, co jest niepokojącym sygnałem, świadczącym o pauperyzacji znaczącej części naszego społeczeństwa - wynika z ogólnopolskiego badania CATI w marcu 2012 roku.

W zauważalnym stopniu wydatki ograniczyli też dobrze czy przeciętnie sytuowani ludzie, przy czym przekrój przez wiek czy miejsce zamieszkania pokazuje, że trend ten dotyczy bardzo zróżnicowanych grup społecznych.
 
Najczęściej (blisko 30% badanych) ograniczano wydatki na odzież i obuwie - czyli dobra dość podstawowe. Taka skala zjawiska z pewnością odbiła się na obrotach wielu sieci odzieżowych, wymuszając na popularnych markach zwracanie dużej uwagi na ceny i promocje. Zjawisko takie może także sprzyjać dalszemu rozwojowi przystępnych cenowo sieci odzieżowych i obuwniczych, chociaż ogólnie nienajlepiej rokuje to obrotom centrów handlowych, silnie skoncentrowanych na branży mody.

Badani wskazywali także na dokładniejsze planowanie wydatków i przesunięcie zakupów do tańszych sklepów, czemu sprzyja dynamiczny rozwój sieci dyskontowych. Ponad 1/5 Polaków ograniczyła wydatki na rozrywkę i wypoczynek, na media (gaz, prąd, woda) czy na telefon. Bardziej rozważne wydawanie pieniędzy skłania do większego zainteresowania promocjami. 
 
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane