Polpain-Putka chce otwierać 20 sklepów rocznie

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2015 10:15

Polpain-Putka chce otwierać 20 sklepów rocznie fot. Putka.pl

- Nie planujemy być firmą ogólnopolską. Nasza ekspansja nie wykroczy poza województwo mazowieckie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Stefan Putka, współwłaściciel oraz członek zarządu Polpain-Putka.

Firma stawia na rynek lokalny, chce być silna w Warszawie i okolicach. Ekspansja poza województwo mazowieckie jest raczej wykluczona ze względu na możliwości logistyczne oraz specyfikę działalności. Spółka oferuje tylko wypieki świeże, z krótkim terminem przydatności, a do sklepów firmowych i patronackich dowozi produkty trzy razy na dobę.

Polpain-Putka pozostanie firmą rodzinną. W przeszłości, w latach 90. ubiegłego wieku, 50 proc. udziałów w spółce należało do francuskiej firmy Mapain (stąd człon "Polpain" obecny do dziś w nazwie), jednak teraz rodzina Putków nie zamierza zdecydować się na pójście podobną drogą. Otrzymała co prawda różne propozycje od inwestorów z Niemiec oraz z Danii, lecz od razu je odrzuciła.

- Strategia naszej firmy zakłada pozostanie przedsiębiorstwem rodzinnym. Młode pokolenie chce przejąć od nas pałeczkę, więc nie będzie z tym problemu. A tradycja u nas jest już długa, sięgająca nawet czasów przedwojennych. Piekarzami byli nasi dziadkowie, a nawet pradziadkowie - tłumaczy Stefan Putka.

Aktualnie pod szyldem Piekarni Cukierni Putka działa 80 sklepów firmowych, z czego prawie 20 otwartych zostało w ubiegłym roku. Takie tempo rozwoju zostanie podtrzymane w kolejnych latach, o ile firmie uda się znaleźć odpowiednio dużo kolejnych, atrakcyjnych lokalizacji.

- Będziemy dalej rośli również, gdy ktoś sam się do nas zgłosi z informacją, że ma lokal - bardzo chętnie rozpoczniemy z nim współpracę pod postacią sklepu franczyzowego, a właściwie patronackiego, ponieważ my za prowadzenie lokalu pod naszym logo nie pobieramy żadnej opłaty licencyjnej - mówi Putka. Jedynym warunkiem, jaki firma stawia, jest jest to, że sklep patronacki sprzedawać może pieczywo i wyroby cukiernicze produkowane jedynie przez spółkę. Polpain-Putka wspiera punkty patronackie marketingowo, wyposaża je oraz szkoli ich pracowników.

W formule patronackiej działa obecnie ok. 15 sklepów pod szyldem Piekarnia Cukiernia Putka. Polpain-Putka łącznie dostarcza swoje produkty do prawie 600 sklepów na terenie Warszawy i okolic.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Przyjaciel 2015-04-28 22:14:34

    Panie Stefanie, ciastka kruche bez wzgledu na termin przydatnosci, MUSZA byc sprzedawane na 23%, jak US wpadnie na kontrole to imperium podupadnie!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane