Polscy sprzedawcy wciąż słabo wyszkoleni

Autor: dlahandlu.pl 1 lipca 2013 09:16

Polscy sprzedawcy wciąż słabo wyszkoleni

Na rynku handlu detalicznego w Polsce 15 z 19 branży poprawiło swoje wyniki w zakresie poziomu obsługi klienta - wynika z danych firmyDaymaker zajmuje się doradztwem w dziedzinie obsługi. Według raportu, firmy, które osiągnęły najlepsze wyniki pod względem obsługi klienta, mają sprzedaż wyższą o 39 proc.

 W stosunku do ostatniego badania przeprowadzonego w roku 2012, rezultaty w zakresie poziomu obsługi klienta poprawiły się o 10,6 punktu procentowego, a w stosunku do badania z 2011 roku nastąpiła poprawa o 7 punktów procentowych. Średni wynik dla roku 2013 wynosi 67,4 proc.
Odnotowano poprawę we wszystkich obszarach obsługi klienta - od witania klientów wchodzących do sklepu po działania sprzedażowe oraz zakończenie spotkania z klientem. Poprawę wyników stwierdzono zwłaszcza w zakresie nawiązywania aktywnego kontaktu z klientem, zadawania pytań otwartych oraz proponowania konkretnego produktu.
Jednak punkty sprzedaży detalicznej nadal osiągają kiepskie rezultaty, jeśli chodzi o sprzedaż dodatkową oraz wpływanie na podjęcie przez klienta decyzji zakupowej. Tylko co drugi proponuje wypróbowanie lub przetestowanie produktu, a zaledwie co trzeci pomaga przy podjęciu decyzji o zakupie.

18 na 19 branży osiągnęło wynik przekraczający 90 proc. za stan fizyczny salonów sprzedaży tzn. utrzymanie czystości, atrakcyjność wnętrza oraz właściwe eksponowanie produktów. Jednakże, ponad 34 proc. klientów nadal nie zostaje zauważonych bądź przywitanych po wejściu do sklepu. 

Punkty oferujące udzielanie porad, takie jak na przykład drogerie, apteki, zakłady optyczne czy sklepy z biżuterią osiągnęły najlepsze rezultaty w zakresie obsługi klienta. Drogerie osiągnęły najwyższy wynik, na drugim miejscu uplasowały się apteki. Księgarnie uzyskały najgorszy wynik.
Największą poprawę od 2012 roku odnotowano w punktach sprzedaży materiałów budowlanych. Znaczne pogorszenie wyników w stosunku do roku poprzedniego zaobserwowaliśmy w księgarniach oraz salonach sprzedaży operatorów telekomunikacyjnych.
Sklepy sieci Douglas, Wólczanka, Paris Optique i Sony Center osiągnęły cztery najlepsze rezultaty. Sklepy sieci Tally Weijl, Reserved i H&M uzyskały najgorsze wyniki.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-07-10 14:28:45

    ja także uważam ,że sprzedawcom sie nie chce,a nie nie potrafią . Za mało zarabiają ,żeby wkładać w swoją pracę wysiłek. Zgadzam sie z komentarzami poprzednikow.

  • Sauer 2013-07-03 11:43:17

    Jednym słowem - polscy sprzedawcy są niedoinwestowani...

  • bobek 2013-07-01 13:23:11

    Słabo wyszkoleni? a może słabo opłaceni?

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane