REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Analiza danych z routerów wi-fi i beaconów nadzieją dla tradycyjnego handlu

Autor: dlahandlu.pl 2 marca 2016 13:23

Poradnik: Analiza danych z routerów wi-fi i beaconów nadzieją dla tradycyjnego handlu fot. Estimote

Usługi analityczne bazujące na routerach wi-fi czy beaconach mogą się okazać nadzieją dla tradycyjnego handlu.

REKLAMA

– Specjaliści od sprzedaży w sieci wiedzą kto u nich kupuje, co kupuje i kiedy kupuje. Wiedzą też jak do tej osoby wracać. Korzystając z narzędzi do analizy danych, a później, do zakupu kampanii reklamowych, mogą bardzo precyzyjnie docierać, przewidując ruchy i potrzeby swoich konsumentów. Ostatnie sneakersy kupione rok temu? Czas na nowe. Precyzja dotarcia na poziomie snajperskim, z kolei reklama handlu offline to bardziej rzut granatem. Wyrzucamy milion złotych, z czego tylko sto tysięcy trafiło właściwych klientów – mówi Marcin Dąbrowski z firmy Surge.Cloud


Sklepy tradycyjne będą musiały się zmienić. Powodem są zarówno potrzeby i oczekiwania konsumentów, zwłaszcza tak wymagających i kapryśnych, jak ci z pokolenia millenialsów, jak i postępujący rozwój technologii. Aby dostosować się do rosnących wymogów klienta – pewnego siebie, mobilnego, niecierpliwego – sklepy muszą inwestować w wielokanałową komunikację i sprawną obsługę. Kluczowe jest jednak to, aby rozumieć, z których kanałów korzystają klienci. Czy są użytkownikami Facebooka? Z jakich innych aplikacji korzystają i ile czasu w nich spędzają? Czy są zainteresowani treściami na ekranach Digital Signage?

W Polsce sklepy internetowe ze względu na walkę cenową przyjęły założenie, że obsługa klienta schodzi na drugi plan w porównaniu do ceny. Tradycyjny handel oraz nowe firmy, które chcą zyskać przewagę konkurencyjną, powinny inwestować w obsługę klienta i wiedzę o jego potrzebach i zachowaniach. Kluczowe jest również to, żeby oprócz zbierania informacji na temat klientów, firma potrafiła je analizować. Można wówczas przygotować produkt i obsługę szytą na miarę. W tym zaś pomagają nowe technologie i narzędzia, określane jako space marketing, czyli efekt obecności internetu rzeczy w naszej codziennej przestrzeni.

Jak tego typu technologia działa w praktyce na przykładzie sieci handlowej opowiada Marcin Dąbrowski, CEO Surge.Cloud – firmy, która oferuje rozwiązania do analizy zachowań konsumentów oraz optymalizacji i personalizacji komunikatów behawioralnych do klientów sieci handlowych, za pomocą Facebooka czy aplikacji mobilnych.

– Wykorzystujemy specjalne narzędzia – oparte o technologię baconów lub wifi – do badania rozprzestrzeniania się sygnału. Na tej podstawie tworzy się infrastrukturę urządzeń w sklepach, galeriach handlowych, ale też obiektach niekomercyjnych, jak muzea czy galerie sztuki. Następnie określa się specjalne strefy, które chcemy poddawać analizie, ściśle uzależnione od typu obiektu – mówi Marcin Dąbrowski.

  • artmetic ekonsulting 2016-03-02 21:03:06

    Analityka danych, aplikacje mobilne, beacony:



    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA