PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: By zatrzymać klienta sklepy muszą rozwijać ofertę usługową

Autor: www.dlahandlu.pl 24 lipca 2014 13:14

Poradnik: By zatrzymać klienta sklepy muszą rozwijać ofertę usługową

Obserwując ostatnie wzmożenie działań sieci handlowych w kierunku otwierania nowych placówek handlowych należy przypuszczać, że sklepy w niedługim czasie będą musiały zacząć się wyróżniać nie tylko ofertą cenową i asortymentową, ale również "usługową". Coraz większy nacisk będzie kładziony na dodatkowe usługi dla klienta, tak aby klient wracał do danej placówki - uważa Winicjusz Wojciechowski, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Uniscale.

REKLAMA
Z naszej perspektywy (specjalistów od wyposażenia działu wędliny-ser-mięso) takie dodatkowe usługi dają urządzenia do pakowania próżniowego, przygotowywania steków czy tez mielenia mięsa. Są to usługi "na życzenie" i coraz więcej sieci dopytuje się o te rozwiązania. Jest to forma przywiązania klienta do danej placówki - nie zawsze zwiększy ona sprzedaż ale pozwoli na uniknięcie znaczących spadków sprzedaży. Działa to na zasadzie - jeżeli mogę w dwóch sklepach kupić ten sam schab, to pójdę do tego gdzie kupię ten produkt ale już przygotowany do smażenia.

Ostatnie zmiany sklepów właśnie w tym kierunku idą - coraz więcej dodatkowych rzeczy dla klienta: świeże pieczywo wypiekane na miejscu, własne
wędzarnie w sklepie i własne produkty, krojenie chleba, dodatkowe usługi na dziale świeże (stekarki, pakowarki próżniowe). Z drugiej strony na rynku pojawia się również coraz więcej urządzeń przystosowanych do samoobsługi i lepszej obsługi klienta (np. samoobsługowe krajalnice do pieczywa, automatyczne piece do wypieku bułek etc.).
  • Winicjusz Wojciechowski 2014-09-16 15:41:51

    Jak we wszystkim bywa - odpowiednie wyważenie tych dwóch czynników (ludzie i sprzęt) jest najważniejsze.

    Niestety nawet najlepiej wyszkolona załoga nie jest w stanie np. pokroić dużej ilości wędlin zwykłym nożem (oczywiście możliwe, ale do takiego sklepu nie przychodziłby nikt ze względu na kolejki).

    Z drugiej strony bez dobrego wyszkolenia załogi z reguły odradzam zakup sprzętu dodatkowego (klient nigdy się nie domyśli, że może skorzystać np. z kotleciarki jeżeli załoga mu tego nie zaproponuje).

  • asdf 2014-08-01 16:54:49

    do xyz: nie wiesz o czym piszesz, to "kapitał ludzki" jest najbardziej kosztochłonny. Szczególnie, że co chwilę idzie na nieuzasadnione L4, bo ma ochotę poleżeć na leżaku w ogódku.

  • xyz 2014-07-31 22:27:16

    Do ...

    Zgadzam się w pełni. Lepiej niż w krajalnice czy pakowarki inwestować w tzw. nowocześnie zwany "kapitał ludzki". Prawidłowo wyszkolony, doceniony i bezpiecznie czujący się sprzedawca jest w stanie przyciągnąć klientów jakością obsługi, itp. Zakup urządzeń (jak wynika z tekstu) nie gwarantuje zaś możliwości uzyskania wyższej ceny za produkt, a więc realnie będzie generować tylko koszty. Niewielu sprzedawców detalicznych stać na taką inwestycję.

    W dzisiejszych realiach, nowoczesne gadżety, jak krajalnice do steków czy próżniowe pakowaczki, być może okażą się dobrym pomysłem dla delikatesów z prawdziwego zdarzenia, gdzie zaopatrują się osoby o ponad przeciętnie rozwiniętych potrzebach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4565

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA