PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Duże znaczenie w odpowiedniej rotacji parówek ma stworzenie bloków cenowych

Autor: www.dlahandlu.pl 4 lutego 2014 09:26

Poradnik: Duże znaczenie w odpowiedniej rotacji parówek ma stworzenie bloków cenowych

Parówki od wielu lat królują w rankingu popularności w całym segmencie wędlin. Ich rynek wciąż się powiększa. Kategoria ta z powodzeniem sprzedaje się zarówno w kanale tradycyjnym - w małych osiedlowych sklepach, jaki i w kanale nowoczesnym - w dyskontach, super- i hipermarketach. Na decyzje zakupowe wpływ ma przede wszystkim świeżość tych produktów. Dlatego, planując ich ekspozycję w miejscu sprzedaży, należy wziąć pod uwagę specjalne warunki, w jakich parówki powinny być przechowywane - mówi Iwona Juszczuk, marketing manager w Grupie Drosed.

REKLAMA

- Dla zachowania ich świeżości, jakości i bezpieczeństwa, niezbędne jest zachowanie ciągu chłodniczego w całym łańcuchu dostaw. Dlatego parówki w sklepie czy na magazynie powinny być trzymane w ladach chłodniczych lub lodówkach w temperaturze od 0 do 6 st. C. Najlepiej sprawdzają się zwłaszcza lady chłodnicze o zwiększonej widoczności wystawionych towarów. Ich duża powierzchnia daje większe możliwości ekspozycyjne, pozwalając uniknąć wrażenia spiętrzenia i bałaganu. Umożliwia też klientowi łatwy dostęp do ważnych dla niego informacji - terminu przydatności do spożycia czy składu parówek - tłumaczy Iwona Juszczuk .

- Kluczem do sukcesu jest pomysł na ekspozycję oraz przyciągniecie uwagi konsumenta. Sposób wyłożenia parówek powinien być przede wszystkim interesujący i skłaniający do zakupu. Same kolorowe opakowania, w gąszczu innych produktów, nie wystarczą. W zależności od rodzaju sklepu sposób eksponowania produktu jest bardzo różny. W małych sklepach tradycyjnych możemy pozwolić sobie na smakowe elementy dekoracyjne w postaci warzyw jak papryka, czosnek, sałata, które podkreślają świeżość produktu, czy nawiązać do tradycji drewnianymi koszami, deskami. Duże znaczenie w odpowiedniej rotacji parówek ma także stworzenie bloków cenowych. Produkty premium, o wyższej cenie i wysokiej zawartości mięsa, w ladach chłodniczych powinny znaleźć się bliżej klienta, tańsze natomiast - od strony sprzedawcy. W sklepach nowoczesnych liczy się głównie ekspozycja produktu zgodna z zasadami merchandisingu, m.in. ułożenie produktu na wysokości wzroku konsumenta, możliwie największa ilość opakowań, itp. Dobrze postrzegana jest również dodatkowa komunikacja produktu w postaci wywieszek, plakatów, naklejek, ulotek. Trzeba pamiętać, że dobra ekspozycja produktu może zwiększyć sprzedaż nawet o 30 proc. - dodaje.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16002

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA