REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Geomarketing pomocny w wyborze lokalizacji sklepu

Autor: pr 22 kwietnia 2016 11:20

Poradnik: Geomarketing pomocny w wyborze lokalizacji sklepu fot. Shutterstock

Otworzenie nowego salonu, zmiana lokalizacji istniejącego czy też otworzenie salonu franczyzowego to działania wymagające wysokich nakładów. Decyzja o wyborze miejsca przeznaczonego na inwestycję niesie za sobą poważne konsekwencje w postaci zysków lub strat.

REKLAMA

Pomocne w wyborze lokalizacji jest oprogramowanie geomarketingowe do generowania raportów lokalizacji. Najlepiej sprawdza się ono w sieciach handlowych o formatach dyskontów lub sklepów typu convenience, które zlokalizowane są na osiedlach mieszkaniowych i ulicach handlowych. System znajduje zastosowanie zarówno przy planowaniu lokalizacji nowych placówek, jak i zmianie lokalizacji już istniejących (pozwala określić, które lokalizacje będą mieć największy potencjał sprzedażowy).

Przykładowo, sieć FMCG planuje otworzenie sklepu na nowo wybudowanym osiedlu i ma do wyboru kilka lokalizacji w różnych miejscach Polski. Oprogramowanie umożliwi – bez wyjazdu w teren – zbadanie takich zagadnień jak: zasięg strefy dojazdu do sklepu samochodem lub strefy podróży pieszo, wielkość grupy docelowej w zasięgu strefy (liczba ludności, podział na płeć i wiek), liczba sklepów konkurencji czy generatorów ruchu. W kolejnym kroku dla analizowanej lokalizacji generowany jest raport zawierający mapę z zasięgiem strefy dojazdu, statystyki dotyczące liczebności grupy docelowej w każdej z tych stref (np. czy mieszkają tam rodziny z dziećmi w wieku 0-10 lat, czy raczej osoby starsze, w wieku 60 +) oraz inne statystyki dotyczące obiektów mogących mieć wpływ na potencjał i obroty sklepu. Raport stanowi wyjściową informację będącą podstawą do odrzucenia lokalizacji lub zakwalifikowania jej do wizji lokalnej i dalszych analiz. 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA