Poradnik: Inwestycje w wyposażenie sklepu zwracają się

Autor: www.dlahandlu.pl 7 listopada 2013 11:24

Poradnik: Inwestycje w wyposażenie sklepu zwracają się

Podstawowym kryterium przy podejmowaniu decyzji o zakupie wyposażenia do naszych placówek handlowych jest nowoczesność, funkcjonalność, ergonomia i energooszczędność urządzeń. Oczywiście cena zakupu urządzeń jest ważna, jednak nie kluczowa - przekonuje Mieczysława Bogdanowicz, prezes Powszechnej Spółdzielni Spożywców "Społem" w Hajnówce.

W październiku br., przy ul. 3 Maja 56, spółdzielnia uruchomiła sklep Gama Expresowe Zakupy. Prawie 90 proc. sprzedaży stanowi mięso,
drób i wędliny. - Na potrzeby tej placówki konieczne było zamówienie lad chłodniczych dostosowanych do przechowywania tych produktów.
Zgodnie z ideą sklepów Gama Expresowe Zakupy uruchomiliśmy również drugie stanowisko kasowe do obsługi klientów, którzy chcą szybko zrobić podstawowe zakupy. Ponadto we wszystkich naszych placówkach handlowych wymieniliśmy lodówki na energooszczędne - wyjaśnia prezes „Społem" w Hajnówce.

W 2011 roku spółdzielnia zrealizowała inwestycję rozbudowy sklepu Gama przy ul. Warszawskiej 86. - W obiekcie tym zamontowaliśmy innowacyjny energooszczędny system ogrzewania odzyskujący ciepło wytwarzane przez agregaty urządzeń chłodniczych. W efekcie, pomimo zwiększenia powierzchni budynku o 50 proc., koszty ogrzewania spadły o połowę. Również w prowadzonym przez nas Zakładzie Piekarsko-Ciastkarskim zainstalowaliśmy urządzenia do odzysku ciepła ze spalin pieca piekarniczego do ogrzewania wody, wskutek czego ogrzewanie wody jest prawie w pełni zapewnione bez dodatkowych nakładów energetycznych - wyjaśnia Mieczysława Bogdanowicz.

Dzięki wyposażeniu można również realnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży poszczególnych kategorii produktowych. - Świadomość klientów i ich oczekiwania rosną. Aby przyciągnąć uwagę konsumentów, nie wystarczy jedynie bogata oferta. Analizując sprzedaż w poszczególnych grupach asortymentowych, wiemy, na co musimy zwrócić szczególną uwagę - potwierdza Mieczysława Bogdanowicz.
Między innymi na podstawie danych sprzedażowych spółdzielnia wykonuje planogramy (plan ułożenia produktów na półce), aby zachować przejrzystą ekspozycję, ułatwić wybór produktu. - Dostosowujemy wielkość półki danego produktu do udziału w sprzedaży danej grupy. Z doświadczenia wiemy, że ekspozycja towaru ma ogromne znaczenie. Przykładem może tu być wymiana regałów piekarniczych. W placówkach, do których kupiliśmy nowe, dobrze oświetlone regały, nastąpił wzrost sprzedaży pieczywa nawet o 100 proc. Podobnie jest ze sprzedażą choćby warzyw i owoców. Zamiana tradycyjnego przyściennego regału na regał warzywniczy gondola zapewniła lepszą widoczność eksponowanego tam towaru - dodaje prezes spółdzielni w Hajnówce.

Najważniejszym dokumentem, jaki powinno posiadać wyposażenie, jest deklaracja zgodności, czyli oświadczenie producenta stwierdzające
zgodność wyrobu z wymaganymi zasadniczymi właściwościami. Producenci muszą również podążać za zmieniającymi się regulacjami
prawnymi. - Wybór odpowiedniego modelu i typu kasy fiskalnej uzależniony jest od przystosowania kasy do systemu magazynowego, funkcjonującego w naszej sieci. W związku z nowelizacją przepisów określających wymaganą treść na paragonach fiskalnych, które obowiązują
od 1 października br. (obowiązek jednoznacznej identyfikacji nazw towarów lub usług), postanowiliśmy skomputeryzować kolejną placówkę handlową. Komputeryzacja usprawniła wykonywanie codziennych czynności oraz zwiększyła efektywność pracy. Dzięki temu poprawiliśmy pracę we wszystkich ważnych obszarach - od obsługi klienta poprzez zarządzanie dostawami i zapasami, aż po analizę danych i rozliczenie księgowe. Aby usprawnić funkcjonowanie placówek detalicznych, a także przygotować je do centralnego zarządzania, zakupiliśmy oprogramowanie do zarządzania siecią sklepów, dzięki któremu w prosty sposób możemy ewidencjonować sklepy, gromadzić i analizować dane z sieci sklepów, a także centralnie zarządzać pracą placówek - mówi prezes hajnowskiej spółdzielni.

Jak przekonuje Mieczysława Bogdanowicz, wydatki ponoszone przez spółdzielnię na modernizację jej placówek, przynoszą wymierne korzyści. Dlatego Społem w Hajnówce nie zamierza zwalniać tempa. - Obecnie spółdzielnia jest w dobrej kondycji finansowej, co pozwala nam na realizację kolejnych przedsięwzięć. W lipcu rozpoczęliśmy inwestycję obejmującą remont elewacji budynku biurowego położonego przy ul. Wierobieja 2 wraz z dobudową i przebudową części tego budynku. We wrześniu ruszyła budowa galerii handlowej w centrum miasta. Istniejący
budynek Spółdzielczego Domu Handlowego zostanie całkowicie przebudowany, tak aby spełniał obowiązujące standardy i wymagania.
Rozbudowa zwiększy powierzchnię użytkową o około 1 tys. mkw. - wylicza prezes Bogdanowicz.
Prezes hajnowskiej spółdzielni dodaje, że dokonywane inwestycje w wygląd sklepów i usprawnienie ich pracy mają przełożenie na zadowolenie klientów i wzrost obrotów. - Naszą siłą jest również szeroka oferta towarowa, dobra jakość, a także fachowość i życzliwość obsługi. Dbamy o klienta, bo to on przynosi dochód - podsumowuje Mieczysława Bogdanowicz.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane