REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak bronić się przed nieuczciwymi klientami

Autor: Nasz Kolporter 15 lipca 2014 10:50

Portal Nasz Kolporter opisał najczęstsze sposoby oszustów na wyłudzenie pieniedzy od sprzedawców. Najpopularniejsze z nich to: różnica nominałow, "bliski nieznajomy" oraz kombinatorzy.

REKLAMA

Jak czytamy w "Naszym Kolporterze", nieporozumienie dotyczące różnicy nominałów banknotów jest tym przypadkiem, z którym spotkała się zdecydowana większość sprzedawców. Klient zazwyczaj twierdzi, iż zapłacił banknotem o wyższej wartości, niż z którego została wydana reszta. Chęć polubownego zażegnania konfliktu kończy się zazwyczaj przystaniem na żądanie klienta. Aby temu zapobiec, za każdym razem gdy przyjmujemy pieniądze powinniśmy trzymać je na widoku do czasu wypłacenia reszty i odejścia klienta od kasy. Ważne jest również byśmy wydawaną kwotę pieniędzy przeliczali na głos - radzi portal.

Jeśli chodzi o oszustwo na "bliskiego znajomego", oszust przychodzi do sklepu jedynie podczas nieobecności właściciela. Personelowi sklepu przekazuje informację, iż jest jego dobrym znajomym i umówił się z nim celem przekazania pieniędzy (np. za wcześniej dostarczony towar). Zazwyczaj czeka on na właściciela kilka minut, a gdy ten się „spóźnia" rzekomo dzwoni do niego i ustala zgodę na przekazanie pieniędzy z kasy sklepu. Wszystko to odbywa się oczywiście w obecności personelu, a całą rozmowę uwiarygodniają podawane przez oszusta szczegóły dotyczące osoby szefa i jego najbliższych.

Kolejne popularne oszustwo polega na przeklejeniu cen lub metek z produktów tańszych na produkty droższe. Oszuści zmieniają opakowania lub oszukują podczas ważenia produktów.  

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA