REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak oświetlić drogerię, by zwiększyć sprzedaż

Autor: dlahandlu.pl 28 października 2014 09:27

Zwiększenie sprzedaży, lepsza ekspozycja produktów i komfort klientów. Światło może sprawić, że drogeria nabierze całkowicie nowego oblicza. Znaczenie oświetlenia w sklepie jest dziś nie do przecenienia. W przypadku drogerii odgrywa ono tym większą rolę, że klienci oczekują od takich miejsc wysokiej estetyki i dobrych warunków do zapoznania się z ofertą.

REKLAMA

1. Zadbaj o oświetlenie wystawy
Wystawa drogerii musi zachęcać i skłaniać do przekroczenia sklepowego progu. By tak się stało, należy zapewnić jej odpowiednie oświetlenie. Przede wszystkim nie może być ono słabsze, niż to obecne we wnętrzu.
- Trzeba pamiętać o zachowaniu odpowiednich proporcji. Wystawa musi być jasna i przykuwać uwagę przechodniów. Ma to spore znaczenie marketingowe. Warto użyć opraw akcentujących, które dodatkowo podkreślą atuty prezentowanych produktów - mówi Szymon Kowiel z firmy Lumiverso, ekspert od realizacji oświetlenia w obiektach komercyjnych.

Dobrze jest zdecydować się na źródła LED o barwie chłodno-białej. Kosmetyki prezentowane na wystawie, wyglądają w takim świetle atrakcyjnie i zachęcają do bliższego przyjrzenia się ofercie drogerii.

2. Świeć równomiernie
Oświetlając wnętrze sklepu należy pamiętać o równomiernym rozkładzie światła ogólnego. Trzeba unikać miejsc niedoświetlonych, które w przypadku zmiany aranżacji wnętrza spowodują, że niektóre produkty zaprezentują się gorzej od pozostałych.

- Ważny jest równomierny rozkład światła zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej. Oznacza to, że regały z kosmetykami muszą być tak samo oświetlone u podstawy, po środku oraz przy górnej krawędzi mebla - tłumaczy Szymon Kowiel.
Chcąc uzyskać równomierny rozkład światła w dłuższym okresie czasu, należy stosować źródła o niskiej awaryjności. Samodzielna wymiana pojedynczych żarówek może doprowadzić do sytuacji, gdy system oświetlenia będzie świecił inaczej w różnych miejscach pomieszczenia. Tym samym wywoła poczucie dyskomfortu zarówno u pracowników, jak i klientów.

3. Pamiętaj o temperaturze barwowej i wskaźniku oddawania barw
Idealne dla drogerii będzie światło o temperaturze barwowej 4000K. To barwa neutralna. Jej zaletą jest to, że bardzo dobrze sprawdza się w drogeriach czy aptekach. Podkreśla czysty, estetyczny charakter wnętrza i pomaga w orientacji. Klientom dodaje energii, wspomaga koncentrację, a tym samym pozwala spędzić więcej czasu na zapoznawaniu się z ofertą drogerii.

Istotny jest także wskaźnik oddawania barw. W przypadku oświetlenia drogerii dobrze, by był on jak najwyższy i powinien wynosić od 80 do ponad 90 punktów Ra. W ten sposób kolory kosmetyków, szczególnie tych do makijażu, będą dobrze rozpoznawalne, a klient uniknie rozczarowania po wyjściu ze sklepu.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA