REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak przygotować sklep na Walentynki

Autor: Katarzyna Anders, Menedżer Działu Marketingu w PMT Marketing System (Upright Group) 9 lutego 2016 10:03

Większość konsumentów dokonuje zakupów dopiero 14 lutego i w ciągu kilku dni poprzedzających. Wyjątkowa specyfika tego święta powoduje, że sprzedawcy mogą sobie pozwolić na stosunkowo późne przygotowania, gdzie za optymalny przyjmuje się okres na przełomie stycznia i lutego. Aranżując placówkę handlową na święto zakochanych, należy zacząć od witryny – to ona w pierwszej kolejności zwraca uwagę potencjalnych kupujących.

REKLAMA

Klimat walentynkowy najmocniej kreują galerie handlowe, drogerie, sklepy z bielizną i biżuterią oraz z odzieżą, szczególnie tą adresowaną do młodych ludzi. Na wystawach sklepowych dominuje motyw serc oraz ciepła kolorystyka, ze szczególnym uwzględnieniem czerwieni i różu. Widoczne są także hasła informujące o walentynkowych ofertach specjalnych.

Nastrój wewnątrz

Dzień 14 lutego jest idealną okazją do poszerzenia asortymentu o produkty okolicznościowe. Kwiaty, czekoladki, perfumy, lekkie alkohole, maskotki, czy biżuteria – to najczęściej sprzedaje się w Walentynki. Warto w najczęściej odwiedzanym przez kupujących miejscu zaaranżować ekspozycję ze specjalnie zaprojektowaną „świąteczną” kolekcją. Sprzedawcy powinni szczególną uwagę zwrócić na intuicyjny podział towarów, który zachęci klientów. Dobrym pomysłem będzie umiejscowienie okolicznościowego asortymentu zarówno w strefie wejścia, przykuwając uwagę konsumenta już w chwili pojawienia się w sklepie, jak i w strefie kasowej, jeszcze raz przypominając nasz komunikat.

Do zakupu walentynkowych prezentów sklep może dodać gratisowy upominek (np. przy zakupie męskiego kosmetyku, damski w prezencie), bądź zagwarantować inne korzyści, które mogą pomóc zwiększyć sprzedaż (np. pomoc hostessy w wyborze odpowiedniego produktu). Stosowanie tego rodzaju zabiegów buduje więź pomiędzy marką, a klientem, co może zaprocentować w przyszłości. Kupujący chętniej wróci do sklepu, w którym spędził miło czas i w którym czuł się dobrze.

Oprawa

Szczególnie warto zwrócić uwagę na to, aby klienci mogli odczuć klimat święta zakochanych za pomocą zmysłów – do osiągnięcia tego celu należy zadbać o odpowiednią oprawę, zarówno muzyczną, jak i zapachową. Romantyczne przeboje płynące ze sklepowych głośników wraz z delikatnym zapachem wprowadzą miły nastrój w całym sklepie, który udzieli się również kupującym.

Walentynkową atmosferę można zbudować także dzięki subtelnym ozdobom, rozmieszczonym na terenie całego sklepu. Dobrze sprawdzą się oryginalne etykietki i metki cenowe przy produktach, oznaczone serduszkami czy wesołymi życzeniami-rymowankami. Dobrym pomysłem będzie także pakowanie zakupionych w tym dniu produktów w specjalne torby z walentynkowym motywem.

Coraz więcej sklepów oferuje usługę bezpłatnego pakowania prezentów w okresach świątecznych (np. przed Bożym Narodzeniem). Warto wykorzystać ten pomysł także przy okazji drobniejszych świąt, takich jak właśnie Walentynki. Taka dodatkowa oferta będzie stanowiła wartość dodaną dla sprzedawcy, zachęcając „zabieganych” klientów do zakupów w tym konkretnym sklepie.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA