REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak stworzyć efektywną gazetkę reklamową

FERNPARTNERS 15 maja 2015 13:34

Poradnik: Jak stworzyć efektywną gazetkę reklamową

Gazetki promocyjne są jednym z najważniejszych narzędzi używanych do komunikacji z klientem. To właśnie dzięki nim sklepy mogą tworzyć ruch w sklepie i nim kierować. Mimo wielu zalet, należy pamiętać o tym, że komunikacja z klientem za pomocą gazetek jest jednocześnie kosztowna. W przypadku zaplanowania złego materiału promocyjnego tracimy nie tylko pieniądze, które zostały zainwestowane m.in. w druk i dystrybucję, ale głównie potencjalną marżę, którą moglibyśmy uzyskać. Poniżej zostaną przedstawione dobre praktyki dotyczące tworzenia gazetek promocyjnych - począwszy od ustalenia celu i odbiorców gazetki, aż po projektowanie poszczególnych stron i planowanie ułożenia produktów.

REKLAMA

Cel gazetki

Przed rozpoczęciem projektowania gazetki należy zastanowić się, jaki jest jej cel. W zależności od zadania jakie ma spełniać gazetka rekomendowane są inne działania, między innymi:

a)     Zwiększenie wartości koszyka – umieszczanie szerokiego asortymentu, informowanie o nowych produktach i nowych dostawach;

b)    Zwiększenie traffic’u (ruchu) w sklepie – umieszczanie wielu ofert specjalnych, dużych promocji, komunikatów podkreślających niskie ceny;

c)     Budowanie świadomości dotyczącej oferowanego asortymentu – prezentacja asortymentu, z którym nie jest kojarzony dany sklep;

d)    Budowanie pożądanego wizerunku cenowego – promowanie produktów wizerunkowych, czyli tych, których konsumenci znają ceny i je porównują.

Ustalając poziom obniżki cenowej warto również pamiętać o tym, że już samo umieszczenie artykułu w gazetce wywołuje efekt psychologiczny, który związany jest nie z wrażliwością cenową, lecz z aspektami psychologii konsumentów. Efekt ten przynosi podobny skutek, co obniżka ceny – zwiększa skłonność do zakupu danego towaru (ponieważ klienci z góry zakładają, że produkt znajdujący się w gazetce jest dobrą ofertą). W zależności od relacji wrażliwości cenowej oraz podatności klientów na efekt psychologiczny, warto zastanowić się nad nierezygnowaniem z marży (nieprzecenianiu produktów), lecz nad budową optymalnej komunikacji w gazetce promocyjnej.

 Różnicowanie grupy docelowej

Jeden typ gazetki zazwyczaj nie dociera do wszystkich segmentów klientów. W konsekwencji, na samym początku procesu należy zastanowić się, do jakiej grupy docelowej chcemy skierować materiał promocyjny. Bardzo ważne jest, aby cały koncept oraz wygląd gazetki dostosować do określonego segmentu. Kolorystyka, komunikaty, ułożenie i dobór produktów oraz cenówki powinny być dopasowane tak, aby były czytelne dla wyznaczonych klientów. Przykładowo, niektóre apteki oferują jednocześnie dwa typy gazetek skierowanych dla różnych grup docelowych:

a)     Segment 60+: bardzo proste gazetki – mało komunikatów, duże fotografie produktów, brak przekreślonych cen, produkty przeznaczone dla osób starszych

b)    Pozostałe segmenty: bardziej złożone gazetki – wiele komunikatów, przekreślone ceny, mniejsze zdjęcia, szeroki wachlarz produktów  


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA