REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak stworzyć witrynę, która będzie "sprzedawała"

Autor: dlahandlu.pl 4 sierpnia 2015 13:12

Poradnik: Jak stworzyć witrynę, która będzie "sprzedawała"  80 proc. klientów decyduje się na odwiedziny w sklepie pod wpływem wystawy; fot. shutterstock

Badania pokazują, że 80 proc. klientów decyduje się na odwiedziny w sklepie pod wpływem wystawy, a około 75 proc. z nich przyznaje, że czasami kupuje w sklepie, do którego zachęciła ich wystawa. Dlatego warto zadbać o to, aby świadomie i efektywnie rozplanować tę "wizytówkę" sklepu - przekonują właściciele firmy Wyklejacze.pl.

REKLAMA

Dużą zaletą witryny jest możliwość dostosowywania komunikatów do okoliczności (aktualnych promocji, sezonowych wydarzeń czy też nowej oferty).

Napisy na witrynach powinny być duże, proste i wyraziste, aby ludzie, którzy poruszający się szybko w okolicach sklepu mogli je dostrzec. Mało skuteczne będzie umieszczenie wielu komunikatów na szybie, co gorsza - umieszczonych obok siebie. Na polskich ulicachzłych przykładów jest wiele - aktualne promocje, logotyp firmy, godziny otwarcia, informacja o zakazie wprowadzania psów, obiekcie monitorowanym oraz ogłoszenia "promocje tylko dziś". Zaskakujące, że to wszystko mieści się na jednej szybie. Jedno jest pewne - przechodzący klient nie zapamięta żadnego z komunikatów, co więcej, ich natłok może go najzwyczajniej odstraszyć.

W przypadku witryny z produktami, należy pamiętać, że wszystkie powinny być pogrupowane wokół punktu centralnego, aby maksymalnie przyciągały uwagę przechodnia. W przypadku witryny z produktami o różnych wielkościach, dobrze sprawdza się ekspozycja piramidalna. Wzrok przechodzącej osoby skupia się na centrum piramidy (i w tym miejscu najlepiej jest umieścić komunikat najważniejszy, najbardziej przyciągający), a następnie śledzi on wokół resztę ekspozycji. Zasada ta dotyczy również wysokości umieszczanych produktów - za nisko ułożone będą ignorowane, a za wysoko, niezauważone. To na wysokości wzroku klienta, tj. ok 160cm skupia się jego percepcja i to tam powinny znajdować się najważniejsze komunikaty.

Światło należy wykorzystać, aby uzyskać odpowiednią kolorystykę całości bądź stworzyć scenerię zyskując efekt przestrzenności. W przypadku witryny z użyciem folii należy pamiętać, że użycie folii monomerycznej całkowicie odcina dopływ światła do wnętrza sklepu, podczas gdy przekaz reklamowy na foli OWV (one way vision) przepuszcza światło, przy równoczesnej widoczności z wnętrza sklepu.

Używając kolorów należy zwracać uwagę na ich zestawienie, nie zaś na pojedyncze barwy.
Podstawą jest rytm (powtórzenia kolorów) i równowaga (świadome stonowanie barw). Badania pokazują, że istnieje znacznie większa szansa na zauważenie wystawy, jeżeli jest ona skontrastowana z otoczeniem.

Paco Underhill napisał, że najlepszy komunikat to taki, który można przeczytać szybko i będąc w ruchu. Jak pokazują badania cyfrowy wyświetlacz z ruchomym tekstem był oglądany przez 48% klientów podczas gdy tradycyjne tablice przez 17% proc. z nich. Ruch to bardzo skuteczny bodziec przyciągania uwagi. Dlatego coraz częściej spotyka się witryny, na których zainstalowany jest wyświetlacz LED.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA