Poradnik - jak właściwie wyeksponować przyprawy na sklepowej półce

Autor: dlahandlu.pl 17 września 2013 15:16

Poradnik - jak właściwie wyeksponować przyprawy na sklepowej półce

Warto tak przeorganizować ułożenie półki z przyprawami, aby asortyment sezonowy oraz topy, czyli najlepiej rotujące produkty znajdowały się w zasięgu wzroku klienta. To zdecydowanie przyczyni się do lepszej rotacji produktów na półce, zwiększając tym samym obroty sklepu - informuje Marta Klęka-Nowa z firmy Prymat.


Jak zbudować optymalną ekspozycję przypraw i sosów? Jakimi zasadami się kierować, na co zwrócić uwagę, czego się wystrzegać, co podwyższa sprzedaż? Gdzie dodatkowo mogą być eksponowane przyprawy?

Warto tak przeorganizować ułożenie półki z przyprawami, aby asortyment sezonowy oraz topy, czyli najlepiej rotujące produkty znajdowały się w zasięgu wzroku klienta. To zdecydowanie przyczyni się do lepszej rotacji produktów na półce, zwiększając tym samym obroty sklepu.

Miejsce oraz forma ekspozycji przypraw zależą od wielu czynników, m.in. od rodzaju placówki handlowej czy powierzchni sklepu, a także od sezonu. Najatrakcyjniejsze pod względem sprzedaży miejsca na półce to te na wysokości oczu i w zasięgu ręki. Jednak ze względu na ograniczenia przestrzeni sklepowej oraz na specyfikę tej kategorii dobrze przyjęły się osobne regały na przyprawy. Dzięki temu możliwe jest atrakcyjne rozłożenie produktów tak, aby konsument mógł łatwo odnaleźć poszukiwane przyprawy. Półka dzieli się na część stałą, w której znajdują się najpopularniejsze produkty, czyli takie, które rotują przez cały rok oraz na część dynamiczną, która zmieniana jest wraz z sezonami. W miejscu na wysokości wzroku zawsze znajdują się produkty sezonowe, najlepiej rotujące. Na półce obowiązuje ułożenie tematyczne z rozdzieleniem przypraw jednorodnych i specjalistycznych mieszanek przypraw.

Wprowadzenie dedykowanego regału na przyprawy zapewnia estetyczny wygląd i miejsce dodatkowej ekspozycji. Ponadto zarówno punkty o małej, jaki i te o większej powierzchni mogą optymalnie wykorzystać dostępne miejsce, by zwiększać sprzedaż.

Gdzie dodatkowo mogą być eksponowane przyprawy?

Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży są dodatkowe ekspozycje produktów w różnych miejscach sklepu poza podstawową półką lub regałem. Przyprawy są częściowo produktem impulsowym, dlatego też warto umieszczać je w miarę możliwości w odpowiednich miejscach. Na przykład przyprawy do mięs i marynaty warto wyeksponować przy stoisku mięsnym, sosy sałatkowe przy stoisku warzywnym, Party dipy - nowość w ofercie Prymatu - przy np. słonych przekąskach, a przyprawę do piernika przy produktach cukierniczych.

Podstawowym warunkiem sprzedaży jest przede wszystkim stała dostępność produktów, szczególnie topowych, na sklepowej półce. Dlatego też ważne jest odpowiednie zatowarowanie na przykład przed Bożym Narodzeniem, kiedy sprzedaż przypraw jest zdecydowanie wyższa niż w innych okresach roku. Z kolei w sezonie grillowym klienci poszukują przypraw dedykowanych do grilla, marynat czy sosów sałatkowych.

  • Dany 2013-09-28 21:50:55

    więcej stron dajcie..

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane