Poradnik: Jak wspierać sprzedaż przed Wielkanocą

Autor: ASM Group 31 marca 2015 20:59

Poradnik: Jak wspierać sprzedaż przed Wielkanocą Fot. aldi.pl


Wielkanoc widoczna jest w sklepach na kilka tygodni przed świętami. Aranżacje, dekoracje oraz atrakcje dla klientów pojawiają się 2-3 tygodnie wcześniej. Jak podkreślają specjaliści specyfika i termin świąt ściśle determinuje katalog produktów, który objęty jest działaniami promocyjnymi.

Z okresem przedświątecznym wiążą się nierozerwalnie porządki i przygotowania w wielu polskich domach. Handlowcy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rynku i przygotowują w tym czasie specjalne działania wspierające sprzedaż m.in. chemii gospodarczej czy środków czystości. 

Wiele firm wykorzystuje w celach promocyjnych najnowsze technologie. - Wykorzystanie nowoczesnych technologii jest coraz szerzej stosowanym zabiegiem w akcjach promocyjnych – konsumenci chętniej zwracają uwagę na interaktywne formy prezentacji niż na tradycyjne materiały POS. Konsekwentne zwiększanie wykorzystywania nowinek technologicznych w celach reklamowych nie jest już zaskoczeniem, ponieważ mają one duży wpływ na wybory konsumentów – mówi Klaudia Piskorz, account manager z działu promocji ASM GROUP.

W okresie przedświątecznym działania reklamowe nie ograniczają się wyłącznie do zagadnień związanych z utrzymaniem czystości. Konsumenci szukają specjalnych okazji i promocji. Są nimi obejmowane artykuły spożywcze, przede wszystkim nieprzetworzone służące do przygotowania tradycyjnych potraw świątecznych. Dlatego też akcje reklamowe ukierunkowane są na produkty wykorzystywane do pieczenia oraz gotowania.

Do asortymentu najchętniej promowanego należą te produkty, które najczęściej trafiają na wielkanocne stoły: chrzan, majonez, jajka, warzywa konserwowe, kukurydza, groszek, wędliny, napoje oraz słodycze.

Klaudia Piskorz podkreśla, że powszechnie wykorzystywanymi formą promocji w tym są degustacje oraz animacje. Ich celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na konkretne produkty wykorzystywane w okresie świątecznym. Istotną rolę w działaniach mających skłonić do zakupu nadal odgrywają rabaty, dodatkowe bonusy oraz atrakcyjne ceny.

Sieci detaliczne rozszerzają liczbę sklepów objętych projektami promocyjnymi. W hiper- i supermarketach częściej widoczne są akcje reklamowe z wykorzystaniem hostess, materiał POS oraz multimediów.

Produktami chętnie promowanymi przez detalistów jest sprzęt AGD, przede wszystkim ułatwiający przygotowanie potraw świątecznych. - Działania promocyjne często przybierają formę gratisów, gdzie do blendera przykładowo dołączany jest komplet pudełek śniadaniowych. Takie urządzenia gospodarstwa domowego są również wspierane materiałami POS z rekomendacjami typu – ‘najlepszy do mazurka’ w przypadku miksera. Oddzielną kategorię stanowi za to tzw. ‘duże’ AGD – m.in. pralki, zmywarki, lodówki – które objęte są promocją już na 4 – 6 tygodnie przed świętami. Okres przedwielkanocny wiąże się także ze wzmożoną liczbą działań z udziałem hostess, które często wspierane są odpowiednim strojem np. koszulką z informacjami o promocji - wyjaśnia Piskorz.

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane